Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Djeca i odrasli uče zajedno (CROSBI ID 596329)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Babić, Nada Djeca i odrasli uče zajedno // Dječji vrtić – mjesto učenja djece i odraslih / Babić, Nada ; Redžep Borak, Zora (ur.). Osijek: Centar za predškolski odgoj Osijek, 2009. str. 15-30

Podaci o odgovornosti

Babić, Nada

hrvatski

Djeca i odrasli uče zajedno

U naslovljenom radu predmet razmatranja su učenje i poučavanje u vrtićnom kontekstu u okviru socijalno-kulturne teorije učenja i razvoja. U teorijskom dijelu rada, razmatraju se socijalno konstruktivističke interpretacije znanja, učenja i poučavanja, a u empirijskom dijelu rada, podastiru se rezultati istraživanja o učenju i poučavanju djece u interakciji s odraslima. Spoznaje o socijalnoj situaciji razvoja i socijalnoj prirodi učenja polazište su za empirijska istraživanja kakvoće suradnje odraslih i djece u dijadnom zajedničkom učenju i grupnom poučavanju djece u rješavanju kognitivnih zadaća. Rezultati istraživanja govore o postojanju poteškoća u ostvarivanju socijalno-kognitivne koordinacije između djece i odraslih u smislu postojanja minimalne razine intersubjektivnosti. Socijalno kognitivna koordinacija smatra se jednom od ključnih pretpostavki uspješnog učenja i poučavanja sa stajališta djece i odraslih. Prikazani rezultati istraživanja interpretirani su u relaciji s osobitostima dječjeg vrtića kao socijalnog i kulturnog konteksta učenja i poučavanja. Vrtićni kontekst razmatra se iz pozicije djece i odraslih u odnosu na ograničenje i regulaciju odnosno vođenje uz mogućnost izbora i pregovaranja. Uvid u prakse odraslih i dječja iskustva u svakodnevnim interakcijama s odraslim, prije svega iz perspektive djece, smatra se obećavajućim za razumijevanju osobitosti i utjecaja institucionalnog konteksta na dječja iskustva učenja i poučavanja te na institucionalizaciju djetinjstva.

socijalno-kulturna teorija; socijalna interakcija; učenje; poučavanje; dječji vrtić; djeca; odrasli

nije evidentirano

engleski

Children and adults learn together

nije evidentirano

social-cultural theory; social interaction; learning; teaching; preschool; children; adults

nije evidentirano

Podaci o prilogu

15-30.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Dječji vrtić – mjesto učenja djece i odraslih

Babić, Nada ; Redžep Borak, Zora

Osijek: Centar za predškolski odgoj Osijek

978-953-97823-6-6

Podaci o skupu

Stručni i znanstveni skup Dječji vrtić - mjesto učenja djece i odraslih

ostalo

07.05.2009-09.05.2009

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija