Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odgovornost za zakašnjenje u prijevozu robe u sadašnjoj pomorskoj praksi i prema Rotterdamskim pravilima (CROSBI ID 192396)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Polić Foglar, Vesna Odgovornost za zakašnjenje u prijevozu robe u sadašnjoj pomorskoj praksi i prema Rotterdamskim pravilima // Poredbeno pomorsko pravo, 51 (2012), 166; 203-225

Podaci o odgovornosti

Polić Foglar, Vesna

hrvatski

Odgovornost za zakašnjenje u prijevozu robe u sadašnjoj pomorskoj praksi i prema Rotterdamskim pravilima

Iako je vrijeme sve važniji faktor i u međunarodnom pomorskom prijevozu robe, odgovornost za zakašnjenje u ovoj grani transporta do sada nije bila regulirana na odgovarajući način. Usprkos nekim suprotnim mišljenjima, Haaška i Haaško-Visbyjska pravila ne odnose se na odgovornost vozara za zakašnjenje u prijevozu robe. Nacionalni zakoni i klauzule u teretnicama u tom su pogledu vrlo raznoliki. Ova će materija biti jasnije uređena kad na snagu stupe Rotterdamska pravila jer ona ovu vrstu odgovornosti detaljno opisuju i reguliraju. Prema tim Pravilima do zakašnjenja može doći samo kad je vrijeme prijevoza bilo dogovoreno. Taj dogovor međutim ne mora biti izričit. Prijevoznik odgovara na temelju pretpostavljene krivnje, a iz točno opisanih razloga on se te odgovornosti može osloboditi. Kod reguliranja pitanja zakašnjenja u prijevozu robe i odgovornosti za njega između odredaba Pomorskog zakonika i Rotterdamskih pravila postoji dosta podudarnost, ali i nekoliko razlika, na primjer u visini ograničenja te odgovornosti. Prema Pravilima ograničenje je dvije i pol vozarine za zakašnjelu robu. Prema Zakoniku pak visina prijevoznikove odgovornosti za zakašnjenje jednaka je onoj za štete na robi i iznosi 666, 67 Posebnih prava vučenja po koletu ili jedinici odnosno 2 Posebna prava vučenja po kilogramu zakašnjelog tereta. Odgovornost za zakašnjenje uvijek je dispozitivna, dakle stranke je mogu isključiti ali i pooštriti. Kad Rotterdamska pravila stupe na snagu, u području odgovornosti prijevoznika za zakašnjenje neće biti potrebno unositi nikakve izmjene u Pomorski zakonik.

Rotterdamska pravila; zakašnjenje u prijevozu robe; vrste šteta iz zakašnjenja; odgovornost prijevoznika za zakašnjenje; Pomorski zakonik RH

nije evidentirano

engleski

Responsibility for the delay in the carriage of goods in the current maritime practice and according to the Rotterdam Rules

nije evidentirano

Rotterdam Rules; delay in the transportation of goods; damages due to delay; carrier’s liability for delay; Croatian Maritime Code

nije evidentirano

Podaci o izdanju

51 (166)

2012.

203-225

objavljeno

1331-9914

Povezanost rada

Pravo

Poveznice
Indeksiranost