Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 626275

Interdisciplinarni pristup poučavanju glazbe na primarnom stupnju odgoja i obrazovanja


Svalina, Vesna
Interdisciplinarni pristup poučavanju glazbe na primarnom stupnju odgoja i obrazovanja // Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 3: interdisciplinarni pristup glazbi: istraživanje, praksa i obrazovanje / Vidulin-Orbanić, Sabina (ur.).
Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2013. str. 135-150 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Interdisciplinarni pristup poučavanju glazbe na primarnom stupnju odgoja i obrazovanja
(Interdisciplinary approach to teaching music at the primary level of education)

Autori
Svalina, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 3: interdisciplinarni pristup glazbi: istraživanje, praksa i obrazovanje / Vidulin-Orbanić, Sabina - Pula : Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2013, 135-150

ISBN
978-953-7498-65-8

Skup
Treći međunarodni simpozij glazbenih pedagoga

Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 18-20. 04. 2013

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Interdisciplinarni pristup poučavanju; nastava glazbe; međupredmetno povezivanje; primarni stupanj odgoja i obrazovanja; učitelji primarnoga odgoja i obrazovanja
(Interdisciplinary approach to teaching; music classes; inter-subject relations; primary education; primary school teachers)

Sažetak
Interdisciplinarni pristup, za koji mnogi autori ističu da ga je potrebno njegovati u odgojno-obrazovnom procesu jer se njime omogućuje holistički pristup učenju, ostvaruje se u nastavi povezivanjem programskih sadržaja prema načelima međupredmetne korelacije. Budući da je glazba određenim svojim obilježjima prirodno povezana s drugim područjima, a posebno s pojedinim umjetnostima (s književnosti, dramskom umjetnosti, plesom), logično je da se i u nastavi glazbene kulture u određenoj mjeri povezuju programski sadržaji iz različitih predmeta. U ovom radu prikazano je istraživanje koje je provedeno u osnovnim školama s područja Osječko-baranjske županije kako bi se utvrdilo u kojem je vidu i u kojoj mjeri prisutan interdisciplinarni pristup poučavanju glazbe na primarnom stupnju odgoja i obrazovanja. Prema rezultatima istraživanja na tom se stupnju odgoja i obrazovanja naglasak stavlja prije svega na povezivanje područja pjevanja s nastavom hrvatskoga jezika, prirode i društva te tjelesne i zdravstvene kulture. Učitelji povezuju glazbu s drugim područjima i tako da provode aktivnosti pjevanja i izvođenja glazbenih igara na drugim nastavnim predmetima (npr. na nastavi tjelesne i zdravstvene kulture ili prirode i društva). Stariji učitelji i učitelji koji ne sviraju na nastavi češće uvode ples i pokret uz pjevanje i slušanje glazbe, a učitelji koji ne sviraju na nastavi te mlađi učitelji češće vode razgovor o programnom naslovu skladbe. U razredima mlađih učitelja češće se crta i piše. Razlike ne postoje po pitanju učestalosti provođenja aktivnosti čitanja teksta i razgovora o sadržaju i temi pjesme. Veći dio nastavnoga vremena učitelji posvećuju upravo aktivnostima kojima se ostvaruje međupredmetno povezivanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
Rad se može preuzeti na sljedećoj web stranici: http://www.mediafire.com/view/?mwj6ny3j016o23v



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Branko Bognar, )

Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Vesna Svalina, (306985)