Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 626238

Kultura škole i odgoj za poduzetništvo


Buljubašić-Kuzmanović, Vesna
Kultura škole i odgoj za poduzetništvo // Pedagogija i kultura, svezak 1. / Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. str. 123-133 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Kultura škole i odgoj za poduzetništvo
(School Culture and Education for Entrepreneurship)

Autori
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Pedagogija i kultura, svezak 1. / Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013, 123-133

ISBN
978-953-99167-5-4

Skup
Pedagogija i kultura

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 24.-26.9.2912

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Kultura škole; poduzetnički duh; odgoj za poduzetništvo; mladi
(School culture; entrepreneurial spirit; education for entrepreneurship; youth)

Sažetak
Kultura škole i odgoj za poduzetništvo u društvu koje karakterizira visok stupanj poslovnosti, pretpostavlja, traži ali i potiče školsku prilagodbu na te okolnosti Odgoj za poduzetništvo, uključujući i obrazovanje, potiče kreativan razvoj, uspješnost, životni optimizam i kulturu stvaralačkog rada. Mijenja brzopletost, površnost, improvizaciju, a doprinosi razvitku radnih navika, ekološke svijesti te odgoju slobodne, cjelovite, humane i odgovorne ličnosti. Poticajna kultura škole omogućava djeci i mladima razvoj poduzetničkog duha, pruža im mogućnost biti uključen i utjecati na promjene, baviti se stvarima koje vole i žele ostvariti, afirmirati se i potvrditi u procesu razvoja novih ideja. Cilj rada je ispitati imaju li učenici završnih razreda srednje škole i studenti nastavničkog diplomskog studija poduzetničkog duha, odnosno u kojoj mjeri pozitivno ili negativno procjenjuju predrasude i stereotipe o poduzetništvu, novcu, bogatstvu i poduzetničkim inicijativama. Rezultati su pokazali da ispitani učenici i studenti imaju poduzetničkog duha jer na većinu ponuđenih tvrdnji o poduzetništvu odgovaraju na pretežito pozitivan način, bez predrasuda. Međutim, odgovori na nekoliko tvrdnji imaju blago ili snažno izražen negativni prosudbeni trend, učestaliji kod učenika, koji proizlazi iz predrasudnih stavova vezanih za novac, bogate ljude, težinu života i vjeru u ostvarenje svojih ciljeva i ideala. Ti stavovi mogu biti povezani sa teškim gospodarskim stanjem i recesijom, međutim ako se ne preveniraju i opuštaju, mogu poprimiti raznolike socijalne i kulturalne prepreke u odgoju za poduzetništvo i razvoj poduzetničkog duha mladih.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Vesna Buljubašić-Kuzmanović, (265822)