Jezična, komunikacijska i pragmatička kompetencija: modeli izričaja u nastavi jezika (CROSBI ID 48020)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Vladimir Karabalić
hrvatski
Jezična, komunikacijska i pragmatička kompetencija: modeli izričaja u nastavi jezika
U prvom, teoretskom dijelu priloga naslovljenom "Rečenica, model izričaja, izričaj" obrazlažu se dvije teze. Prva teza glasi da nije rečenica model izričaja, nego izričaji na razini parole imaju svoje vlastite modele na razini langue. Jednostavnu strukturalističku dihotomiju “rečenica (sintaksa, razina langue) – izričaj (pragmatika, razina parole)” proširujemo u trihotomiju “rečenica – model izričaja (pragmatika, razina langue) – izričaj”. Pritom je model izričaja onaj dio pragmatike koji se, kao i sintaksa, nalazi na razini langue, što predstavlja drugu tezu teoretskog dijela priloga. U drugom dijelu priloga naslovljenom "Modeli izričaja u nastavi stranih jezika" predstavljeno je nekoliko tipova vježbi za usvajanje modela izričaja u različitim fazama učenja stranih jezika, a uvodi se i pojam dijaloškog modela. Modeli izričaja su osnova komunikativne odnosno pragmatičke kompetencije koju učenici trebaju steći paralelno s jezičnom kompetencijom u nastavi stranog jezika.
rečenica, izričaj, model izričaja, dijaloški model, gramatika dijaloga, nastava stranih jezika
nije evidentirano
engleski
Linguistic, communicative, and pragmatic competence: utterance models in foreign language teaching
nije evidentirano
sentence, utterance, utterance model, dialogue model, dialogue grammar, foreign language teaching
nije evidentirano
Podaci o prilogu
299-307.
objavljeno
Podaci o knjizi
Jezična politika i jezična stvarnost
Jagoda Granić
Zagreb: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)
2009.
978-953-7494-02-5