MKSS mladih s intelektualnim teškoćama- model grupnog rada s mladima s intelektualnim teškoćama (CROSBI ID 596056)
Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Janković, Josip ; Buljevac, Marko ; Zimšek Mihordin, Tamara
hrvatski
MKSS mladih s intelektualnim teškoćama- model grupnog rada s mladima s intelektualnim teškoćama
Vlastiti rast i razvoj, usvajanje socijalnih vještina i razvoj osobnih resursa predstavljaju osnovne zahtjeve u suvremenom socijalnom radu s mladima s intelektualnim teškoćama. Osnaživanjem, mladi s intelektualnim teškoćama dobivaju određeni socijalni kapital koji mogu koristiti u svakodnevnom životu, a doprinosi njihovom jednostavnijem i bezbolnijem uključivanju u lokalnu zajednicu. Program provodi udruga "Poticaj", Zagreb, Hrvatska koristeći grupni oblik rada s mladima s intelektualnim teškoćama temeljen na pristupu Male kreativne socijalizacijske skupine (MKSS), koji se pokazao djelotvornim načinom uključivanja mladih s intelektualnim teškoćama u zajednicu, ali i poboljšanje kvalitete života članova grupe. Cilj ovog rada je prikazati pristup, metode i tehnike koje se u radu s mladima koriste, obrađene tematske cjeline, edukativne komponente programa, te rezultate evaluacije programa koji se provodi tijekom dvije godine. Permanentna evaluacija se provodi korištenjem evaluacijskih lista konstruiranih za grupne oblike rada. Za prikaz rezultata evaluacije programa koristi će se metode deskriptivne statistike. Grupu 8 mladih osoba s intelektualnim teškoćama vodi muško – ženski par dva puta tjedno po 120 minuta. Rezultati evaluacije programa ukazuju kako mladi visoko procjenjuju zadovoljstvo svojim sudjelovanjem u grupnim susretima, dok voditelji nakon svakog susreta procjenjuju kooperativnost i konstruktivnost sudjelovanja svakog pojedinog člana grupe. Povratne informacije samih članova obitelji mladih s intelektualnim teškoćama ukazuju kako su primjetne promjene u njihovom ponašanju, komunikaciji i razmišljanju. Može se zaključiti kako su mladi s intelektualnim teškoćama tijekom grupnih susreta razvili veću asertivnost, postigli pomake u vlastitom samopouzdanju i razvijanju kritičnosti i samokritičnosti, stekli nove socijalne vještine, stvorili novu socijalnu mrežu te počeli razgovarati o temama o kojima prije nisu imali mogućnosti s kime porazgovarati. Grupa predstavlja "sigurno mjesto" gdje se otvoreno razgovara o životnim izazovima. Stoga metoda MKSS – a predstavlja model rada s mladima s intelektualnim teškoćama koji pruža mjerljive rezultate u socijalnom radu s osobama s intelektualnim teškoćama. Ključne riječi: mladi s intelektualnim teškoćama, MKSS, tehnike i metode grupnog pristupa u socijalnom radu, modeli rada s osobama s invaliditetom
mladi s intelektualnim teškoćama; MKSS; tehnike i metode grupnog pristupa u socijalnom radu; modeli rada s osobama s invaliditetom
nije evidentirano
engleski
MKKS of youth with intellectual disabilities: group approach with people with intellectual disabilities
nije evidentirano
youth with intellectual disailities; MKSS; methods of group approach in social work; work with people with disabilities
nije evidentirano
Podaci o prilogu
31-47.
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Modeli rada s osobama s invaliditetom
Komadina, Ante
Mostar: Caritas biskupija Mostar
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096