Razvojne mogućnosti elektroničke javne uprave u Hrvatskoj i primjena pametne kartice za elektroničke javne usluge (CROSBI ID 377774)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Brzica, Hrvoje
Spremić, Mario
hrvatski
Razvojne mogućnosti elektroničke javne uprave u Hrvatskoj i primjena pametne kartice za elektroničke javne usluge
Elektronička javna uprava je kontinuirana optimizacija isporuke javnih usluga, izborno sudjelovanje, te transformiranje unutarnjih i vanjskih odnosa u upravi korištenjem novih tehnologija i Interneta (Gartner Group definicija). Prilikom isporuke javnih usluga želi se ostvariti stanovita javna korist. Javnu korist ne mora biti uvijek moguće financijski kvantificirati, već ona može biti iskazana kroz kvalitetu usluga i povećano povjerenje građana. Kvalitetu i učinkovitost usluga e-uprave potrebno je trajno evaluirati prikladnim metodologijama, te ih nastojati još više optimizirati. Za uspješnu izgradnju usluga elektroničke uprave bitno je usvojiti međunarodne pravne, tehničke i organizacijske standarde, te primijeniti prikladna praktična iskustva uspješnih e-uprava u svijetu. Posebno je bitno voditi računa o mnogim segmentima područja interoperabilnosti i sigurnosti. Interoperabilnost je nužna da bi informacijski sustavi uspješno komunicirali, te izvodili predviđene procese. Europska unija je propisala interoperabilnu okosnicu za svoje sadašnje i buduće članice, te je ona dobar razvojni okvir za prilagodbu hrvatske javne uprave. Sigurnost elektroničkog poslovanja i usluga elektroničke uprave je nužna za uspješno poslovanje s građanima i poslovnim sektorom. Sigurnost elektroničkih usluga i zaštita privatnosti građana temelji su povjerenja u postojeće i nove elektroničke javne usluge. Elektroničke pametne kartice su tehnologija koja jamči uspješnu primjenu visokih sigurnosnih standarda, te nudi velik broj drugih prednosti za elektroničko poslovanje i usluge elektroničke javne uprave. Za područje e-uprave bitna je mogućnost da se na temelju pametnih kartica kao elektroničkih identifikacijskih isprava može razviti velik broj usluga za građane i poduzeća. Hrvatska je od donošenja programa e-Hrvatska 2007. (krajem 2003. godine) napravila veliki napredak u informatizaciji javnog sektora i u izradi transparentnih i kvalitetnijih usluga. Brojne su nove usluge u raznim područjima (pravosuđe, zdravstvo, poslovanje, obrazovanje i.t.d.) koje su u zadnjih par godina omogućene građanima kroz nove kanale isporuke (Internet). Postoji još dosta prostora za unaprjeđenje postojećih usluga i stvaranje novih elektroničkih usluga. Uvođenjem elektroničkih identifikacijskih isprava na temelju tehnologije pametnih kartica (npr. e-osobna iskaznica) bi se još više pojačale mogućnosti razvoja i primjene usluga e-uprave u Hrvatskoj.
e-uprava; javna uprava; elektronička javna uprava; pametna kartica; e-servisi; Hrvatska; interoperabilnost; SOA
nije evidentirano
engleski
Development opportunities of electronic government in Croatia and application of smart cards for electronic public services
nije evidentirano
e-government; smart card; e-services; Croatia; interoperability; SOA
nije evidentirano
Podaci o izdanju
189
16.10.2007.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb