Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 625985

Što nastavnici misle - zašto učenici i studenti varaju?


Hanzec, Ivana; Maričić, Antonija; Štambuk, Marina
Što nastavnici misle - zašto učenici i studenti varaju? // 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet, Zagreb, 2013. str. 227-227 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Što nastavnici misle - zašto učenici i studenti varaju?
(What teachers think - why students cheat?)

Autori
Hanzec, Ivana ; Maričić, Antonija ; Štambuk, Marina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
21. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra - Zagreb : Filozofski fakultet, Zagreb, 2013, 227-227

Skup
21. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11-13.04.2013

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
učeničko/studentsko varanje; razlozi varanja iz perspektive nastavnika; prevencija
(student cheating; reasons for cheating from the teachers' perspective; prevention)

Sažetak
Temelj svake prevencije, pa tako i prevencije učeničkog/studentskog varanja, je utvrđivanje uzroka promatrane pojave. Dosadašnja istraživanja uzroka varanja ispitivala su najčešće učenike i studente koji su gotovo uvijek kao jedan od eksternalnih razloga navodili nastavnike, odnosno njihov pristup učenicima/studentima i organizaciji ispitnih situacija. Za kvalitetno planiranje prevencije stoga je važno upoznati i perspektivu samih nastavnika: što oni misle o razlozima varanja, vide li sebe kao jedan od uzroka ili odgovornost pripisuju društvu te učenicima/studentima. Kako bismo odgovorili na ovo pitanje, proveli smo on-line istraživanje na prigodnom uzorku nastavnika (N=400). Zanimalo nas je hoće li se razlikovati procjene nastavnika ovisno o tome jesu li zaposleni u osnovnoj, srednjoj školi ili na fakultetu, zatim procjene nastavnika različitog radnog staža te nastavnica u odnosu na njihove muške kolege. Rezultati su pokazali kako su nastavnici svih triju razina obrazovanja skloniji razloge varanja pripisivati faktorima vezanim uz organizaciju ispitne situacije i sankcioniranje varanja nego faktorima vezanim uz učenike/studente. Usto, nastavnici na fakultetu manje su skloni pripisivati razloge varanja faktorima vezanim uz učenike nego oni u osnovnoj školi. S tim razlozima se najmanje slažu nastavnici s najduljim radnim stažem (duljim od 20 godina) i statistički značajno razlikuju od nastavnika s najkraćim radnim stažem (do 5 godina) koji o tome imaju neutralan stav (niti se slažu niti ne slažu s tvrdnjama). Razlike s obzirom na spol nisu se pokazale značajnima. Dobiveni rezultati su interpretirani u smjeru važnosti nastavničke uloge u razvoju strategija prevencije i nošenja s problem učeničkog i studentskog nepoštenja na svim razinama obrazovanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Citiraj ovu publikaciju

Hanzec, Ivana; Maričić, Antonija; Štambuk, Marina
Što nastavnici misle - zašto učenici i studenti varaju? // 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet, Zagreb, 2013. str. 227-227 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Hanzec, I., Maričić, A. & Štambuk, M. (2013) Što nastavnici misle - zašto učenici i studenti varaju?. U: Kuterovac Jagodić, G., Erceg Jugović, I. & Huić, A. (ur.)21. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja.
@article{article, year = {2013}, pages = {227-227}, keywords = {student cheating, reasons for cheating from the teachers' perspective, prevention}, title = {What teachers think - why students cheat?}, keyword = {student cheating, reasons for cheating from the teachers' perspective, prevention}, publisher = {Filozofski fakultet, Zagreb}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }