Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Što nastavnici misle - zašto učenici i studenti varaju? (CROSBI ID 596024)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Hanzec, Ivana ; Maričić, Antonija ; Štambuk, Marina Što nastavnici misle - zašto učenici i studenti varaju? // 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra (ur.). Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 227-227

Podaci o odgovornosti

Hanzec, Ivana ; Maričić, Antonija ; Štambuk, Marina

hrvatski

Što nastavnici misle - zašto učenici i studenti varaju?

Temelj svake prevencije, pa tako i prevencije učeničkog/studentskog varanja, je utvrđivanje uzroka promatrane pojave. Dosadašnja istraživanja uzroka varanja ispitivala su najčešće učenike i studente koji su gotovo uvijek kao jedan od eksternalnih razloga navodili nastavnike, odnosno njihov pristup učenicima/studentima i organizaciji ispitnih situacija. Za kvalitetno planiranje prevencije stoga je važno upoznati i perspektivu samih nastavnika: što oni misle o razlozima varanja, vide li sebe kao jedan od uzroka ili odgovornost pripisuju društvu te učenicima/studentima. Kako bismo odgovorili na ovo pitanje, proveli smo on-line istraživanje na prigodnom uzorku nastavnika (N=400). Zanimalo nas je hoće li se razlikovati procjene nastavnika ovisno o tome jesu li zaposleni u osnovnoj, srednjoj školi ili na fakultetu, zatim procjene nastavnika različitog radnog staža te nastavnica u odnosu na njihove muške kolege. Rezultati su pokazali kako su nastavnici svih triju razina obrazovanja skloniji razloge varanja pripisivati faktorima vezanim uz organizaciju ispitne situacije i sankcioniranje varanja nego faktorima vezanim uz učenike/studente. Usto, nastavnici na fakultetu manje su skloni pripisivati razloge varanja faktorima vezanim uz učenike nego oni u osnovnoj školi. S tim razlozima se najmanje slažu nastavnici s najduljim radnim stažem (duljim od 20 godina) i statistički značajno razlikuju od nastavnika s najkraćim radnim stažem (do 5 godina) koji o tome imaju neutralan stav (niti se slažu niti ne slažu s tvrdnjama). Razlike s obzirom na spol nisu se pokazale značajnima. Dobiveni rezultati su interpretirani u smjeru važnosti nastavničke uloge u razvoju strategija prevencije i nošenja s problem učeničkog i studentskog nepoštenja na svim razinama obrazovanja.

učeničko/studentsko varanje; razlozi varanja iz perspektive nastavnika; prevencija

nije evidentirano

engleski

What teachers think - why students cheat?

nije evidentirano

student cheating; reasons for cheating from the teachers' perspective; prevention

nije evidentirano

Podaci o prilogu

227-227.

2013.

nije evidentirano

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

21. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja

Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra

Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Podaci o skupu

21. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA

poster

11.04.2013-13.04.2013

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija