Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kako budući učitelji i edukacijski psiholozi vrednuju obrasce kreativnosti u dječaka i djevojčica: Smjernice za razvoj kreatinvosti u odgojno-obrazovnom kontekstu (CROSBI ID 595924)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Rački, Željko Kako budući učitelji i edukacijski psiholozi vrednuju obrasce kreativnosti u dječaka i djevojčica: Smjernice za razvoj kreatinvosti u odgojno-obrazovnom kontekstu // 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja 21st Ramiro and Zoran Bujas Days - Book of abstracts / Kuterovac Jagodić, G., Erceg Jugović, I., Huić, A. (ur.). Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 183-183

Podaci o odgovornosti

Rački, Željko

hrvatski

Kako budući učitelji i edukacijski psiholozi vrednuju obrasce kreativnosti u dječaka i djevojčica: Smjernice za razvoj kreatinvosti u odgojno-obrazovnom kontekstu

Cilj ovog istraživanja bio je vrednovati identične obrasce stupnjevanih kreativnih ponašanja kada su oni prisutni u dječaka odnosno djevojčica. Prikupljeni je skup od 313 ponašanja koja djeca osnovnoškolske dobi spontano pokazuju, procijenilo ukupno 9 edukacijskih psihologa na ljestvici od 7 stupnjeva uspoređujući jedno ponašanje s drugim na indikativnosti (tipičnosti) ponašanja za kreativnost (N = 9 ; α = .96 ; RMSEA=.073, RMSEA 90% = 0.053-0.094). Ponašanja su podijeljena u kvintile po indikativnosti za kreativnost. Oblikovana su 64 opisa imaginarnog djeteta. Svaki se opis tj. „dijete“ sastojalo od različitih ponašanja (oko 5 ponašanja po opisu) iz istog kvintila (ukupno 13, 13, 13, 13 i 12 djece iz 1. – 5. kvintila). U prvom su podistraživanju sudjelovali budući učitelji razredne nastave u Osijeku (N = 108) koji su nezavisno procijenili 64 opisa koji su bili prethodno rodno definirani kao Dječaci odnosno Djevojčice po stupnju (1-7) kreativnosti i inteligencije koje pokazuju. U drugom su podistraživanju, nakon godine dana, sudjelovali budući učitelji razredne nastave u Slavonskom Brodu (N = 40). Iste su opise ponašanja, napisane u rodno neutralnom obliku, procijenili po stupnju kreativnosti i inteligencije koje opisano dijete pokazuje, uz zahtjev da odrede radi li se u opisu o dječaku ili djevojčici. Dakle, na dva su načina na dva uzorka s razmakom od godine dana utvrđene mjere kreativnosti i inteligencije djeteta iz opisa. Utvrđeno je značajno pozitivno slaganje učitelja i psihologa u tome što je kreativnost, ali i u kojoj je mjeri kreativnost određenog stupnja i vrste primjerena dječacima odnosno djevojčicama. Tri podistraživanja s drugačijim nacrtima konvergiraju prema zajedničkom nalazu rodne pristranosti sadašnjih i budućih obrazovnih djelatnika u procjeni kreativnosti u dječaka i djevojčica, sukladno populacijskim razlikama žena i muškaraca u Hrvatskoj.

kreativnost u djece i adolescenata ; mjerenje kreativnosti

nije evidentirano

engleski

How future teachers and educational psychologists evaluate creativity in girls and boys: guidelines for development of creativity in educational context

nije evidentirano

creativity in children and adolescents ; measurement of creativity

nije evidentirano

Podaci o prilogu

183-183.

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

21. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja 21st Ramiro and Zoran Bujas Days - Book of abstracts

Kuterovac Jagodić, G., Erceg Jugović, I., Huić, A.

Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-175-463-7

Podaci o skupu

21. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA

predavanje

11.04.2013-13.04.2013

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija, Psihologija