Pregled bibliografske jedinice broj: 624601
Analiza mogućnosti otočnog pogona kao pomoćne usluge na primjeru plinskih agregata u pogonu EL-TO
Analiza mogućnosti otočnog pogona kao pomoćne usluge na primjeru plinskih agregata u pogonu EL-TO // 9.savjetovanje HRO CIGRE : zbornik radova / Filipović-Grčić, Božidar ; Tomiša, Irena (ur.).
Zagreb: Hrvatski ogranak CIGRE, 2009. (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 624601 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza mogućnosti otočnog pogona kao pomoćne usluge na primjeru plinskih agregata u pogonu EL-TO
(The analysis of possibility of island operation as an ancillary service provided by gas turbine generators in EL-TO)
Autori
Vlajčević, Robert ; Ivanković, Igor ; Ćurlin, Stipe ; Sičaja, Ivan ; Plavšić, Ivan ; Beljo, Mladen ; Komljenović, Krešimir ; Nemec, Darko ; Stojsavljević, Milan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
9.savjetovanje HRO CIGRE : zbornik radova
/ Filipović-Grčić, Božidar ; Tomiša, Irena - Zagreb : Hrvatski ogranak CIGRE, 2009
ISBN
953-6408-93-7
Skup
9.savjetovanje HRO CIGRE
Mjesto i datum
Cavtat, Hrvatska, 08.-12.11.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
EL-TO; pomoćna usluga; otočni pogon; simulacija dinamike; kritično vrijeme trajanja kvara
(EL-TO; ancillary service; island operation; dynamic simulation; critical clearing time)
Sažetak
Glavni poticaj izradi ovog članka je doprinos projektu „Plan obrane Zagreba od poremećaja“ koji je trenutačno u razvoju. Tema članka je pomoćna usluga otočnog pogona i njezina mogućnost pružanja od strane Elektrane-toplane EL-TO. Osim proizvodnje električne energije, glavna uloga EL-TO je grijanje zapadnog dijela grada Zagreba. Njezine proizvodne kapacitete sačinjavaju 2 plinska i 2 parna agregata. Nakon određivanja normalnog pogonskog stanja elektrane, načinjena su simulacijska istraživanja u programskom paketu PSS/E u svrhu utvrđivanja kritičnog vremena trajanja kvara po kriteriju prijelazne stabilnosti i dinamičkog ponašanja područnog sustava počevši od nastanka kvara, odvajanja i prelaska u otočni pogon s podfrekvencijskim rasterećenjem i to za dva karakteristična pogona: ljetni i zimski. Prikazani su rezultati simulacijskog istraživanja te iznesen zaključak o mogućnostima otočnog pogona EL-TO.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika
Napomena
Referat C2-06
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
Profili:
Darko Nemec
(autor)
Milan Stojsavljević
(autor)
Igor Ivanković
(autor)
Ivan Plavšić
(autor)