Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Priprema govora za učitelje jezika (CROSBI ID 595639)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Carović, Ines Priprema govora za učitelje jezika // Zbornik sažetaka / Cbikić, Lidija ; Novak Milić, Jasna ; Jelaska, Zrinka (ur.). Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2012. str. 19-20

Podaci o odgovornosti

Carović, Ines

hrvatski

Priprema govora za učitelje jezika

Učitelji se svakodnevno služe svojim glasom govoreći više nego mnogi drugi stručnjaci. Kao glasovni profesionalci, odnosno profesionalni govornici, imaju najvažniji alat u svom zanimanju koji treba njegovati, čuvati i usavršavati. Svijetli je primjer učitelja slabih početnih govorničkih preduvjeta Demosten, koji je radio na sebi i svojemu govoru pa je toliko napredovao da je već više od dva tisućljeća jedan od najboljih govornika, štoviše – najbolji učitelj govorništva. Učiteljima jezika, posebno inoga jezika, govor je sredstvo i jedna od četiri djelatnosti kojima poučavaju svoje učenike. Stoga im je posebno važno znati kako mogu razviti svoje glasovne i govorne sposobnosti te steći nove vještine. Ova je radionica zamišljena kao uvod u ovo područje. Sastojat će se od dva dijela. U početnom će dijelu radionice biti prikazane vježbe za glas i izgovor koje pomažu u dobrom postavljanju glasa, primjerenom i jasno artikuliranom izgovoru te jednostavni primjeri za smanjenje straha i treme. U glavnom će se dijelu radionice sudionici baviti kompozicijom odnosno strukturom govora (predavanja, izlaganja ili seminara): uvodom (zaglavlje: pozdravljanje, predstavljanje, oslovljavanje ; predgovor: stvaranje naklonosti prema govorniku i stvaranje zanimanja za temu), glavnim dijelom (priča, razdioba, iznošenje, potkrijepe, uz pobijanje ako je to prikladno) te zaključak (sažetak, poziv, dojmljiv završetak, zahvala ili isprika). Kompozicija je provjeravana i provjerena još od antičke retorike prema kojoj su, na temelju analize dobrih govora, poučavali učitelji govorništva. Ona je najlakša i najjednostavnija metoda oblikovanja govora za govornika, ali i primanja poruke za slušatelja odnosno publiku. Na radionici će se najviše pozornosti posvetiti početnom i završnom dijelu govora koje će sudionici pokušati primijeniti u svojim izlaganjima.

priprema govora; nastava jezika

nije evidentirano

engleski

Public speaking for language teachers

nije evidentirano

public speaking; language teaching

nije evidentirano

Podaci o prilogu

19-20.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik sažetaka

Cbikić, Lidija ; Novak Milić, Jasna ; Jelaska, Zrinka

Zagreb: Hrvatsko filološko društvo

Podaci o skupu

4. međunarodni znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik IV. HIDIS

pozvano predavanje

19.12.2012-20.12.2012

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija