Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Hrvatska umjetnost u europskom kontekstu na prijelazu 19. / 20. st. iz zbirki Moderne galerije, Zagreb (Um 1900 – Kroatische Kunst im europäischen Kontext aus der Sammlung der Modernen Galerie Zagreb) (CROSBI ID 10290)

Autorska knjiga | ostalo

Rončević Elezović, Ivana Hrvatska umjetnost u europskom kontekstu na prijelazu 19. / 20. st. iz zbirki Moderne galerije, Zagreb (Um 1900 – Kroatische Kunst im europäischen Kontext aus der Sammlung der Modernen Galerie Zagreb). Ulm: Vlastita naklada, 2011

Podaci o odgovornosti

Rončević Elezović, Ivana

hrvatski

Hrvatska umjetnost u europskom kontekstu na prijelazu 19. / 20. st. iz zbirki Moderne galerije, Zagreb (Um 1900 – Kroatische Kunst im europäischen Kontext aus der Sammlung der Modernen Galerie Zagreb)

Na primjeru djela hrvatske umjetnosti sa prijelaza 19. u 20. stoljeće iz zagrebačke Moderne galerije želja nam je pokazati njezina kretanja u odnosu na europski kontekst u kojemu je nastajala, njezine tradicionalne poveznice sa srednjoeuropskim područjem (München, Beč, Prag, Pariz) koje su u tom razdoblju dominantne, te njezine veze s mediteranskim (talijanskim) područjem. Ove potonje su tradicionalno snažno prisutne u Dalmaciji, Istri i Primorju, iako su nakon pada Mletačke Republike 1797. godine nešto drugačije naravi nego u ranijim razdobljima. Veze s Italijom uspostavljaju se, rjeđe, kroz tradicionalne putove direktnog školovanja ondje te indirektno putem kulturoloških odabira unutar germanskog kulturološkog konteksta, primjerice kroz tzv. fenomen putovanja u Italiju. Tekst publikacije strukturiran je u pet poglavlja te nastoji pojasniti neke od tema preko kojih bi bilo moguće pratiti kretanja unutar korpusa hrvatske umjetnosti: od prvih manifestacija realističkog pristupa pejzažnom slikarstvu posljednje četvrtine 19. stoljeća, preko inačice hrvatske secesije – izložbe Hrvatskog salona 1898. i "drugog vala" pejzažizma oko 1900. do problematike slikarstva tzv. "münchenskog kruga" (Die Kroatische Schule) i izložbi Proljetnog salona 1916.–1928. Ove potonje obuhvaćaju kretanja od jugendstilskih "zaostataka", preko dodira s avangardnijim pristupima do tzv. realizama 20-ih godina, u njihovim različitim inačicama.

Hrvatska; umjetnost; realizam; pejzaž; simbolizam; Hrvatski salon; secesija; Minhenska škola; ekspresionizam; Proljetni salon

Publikacija sadrži hrvatsku i njemačku verziju teksta. (The text in the publication is given in both Croatian and German language.)

engleski

Croatian Arts at the turn of the 20th Century in the European Context

nije evidentirano

Croatia; Arts; Realism; landscape; Symbolism; Croatian Salon; Secession; The Munich School; Expresionism; Spring Salon

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Ulm: Vlastita naklada

2011.

978-3-00-035578-3

182

objavljeno

Povezanost rada






Povijest umjetnosti