Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 623811

Treba li Hrvatskoj registar korisnika e-računa?


Vrdoljak, Boris; Humski, Luka; Skočir, Zoran
Treba li Hrvatskoj registar korisnika e-računa? // Zbornik konferencije o elektroničkom poslovanju e- biz2013 / Polonijo, Mislav (ur.).
Rijeka: CASE, 2013. str. 41-41 (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)


Naslov
Treba li Hrvatskoj registar korisnika e-računa?
(Does Croatia need an e-invoice users registry?)

Autori
Vrdoljak, Boris ; Humski, Luka ; Skočir, Zoran

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Zbornik konferencije o elektroničkom poslovanju e- biz2013 / Polonijo, Mislav - Rijeka : CASE, 2013, 41-41

Skup
12. konferencija o elektroničkom poslovanju e- biz2013

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.-27.03.2013

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
Registar ; e-račun ; e-poslovanje
(Registry ; e-invoice ; e-business)

Sažetak
Elektronička razmjena računa donosi značajno smanjenje troškova. Za smanjenje troškova i poticanje korisnika na elektroničku razmjenu računa iznimno je važna automatizacija procesa razmjene e-računa. Cilj je proces razmjene računa provesti u potpunosti elektronički bez potrebe za ispisivanjem računa. Također, pošiljatelj računa treba biti u mogućnosti poslati račun primatelju samo na temelju informacije tko je primatelj, a bez da mora znati tko je informacijski posrednik primatelja. O usmjeravanju računa među informacijskim posrednicima trebaju se brinuti sami informacijski posrednici. U Hrvatskoj trenutno posluje 10-ak informacijskih posrednika koji uglavnom međusobno ne razmjenjuju račune što onemogućuje gore opisani proces. U takvoj situaciji pošiljatelj računa može slati račune samo ostalim klijentima svog informacijskog posrednika. Omogućavanje razmjene e-računa među različitim informacijskim posrednicima preduvjet je za automatizirani proces razmjene računa što će neminovno rezultirati i porastom broja elektronički razmijenjenih računa (trenutno se u Hrvatskoj elektronički razmjenjuje tek 2% računa). Bitna karika za automatizaciju tog procesa jest registar korisnika e-računa. U registru korisnika bilježit će se podatci o korisnicima zajedno s informacijom o tome tko je informacijski posrednik pojedinog korisnika što će omogućiti razmjenu i automatsko usmjeravanje računa među korisnicima različitih informacijskih posrednika. Na predavanju će biti prikazana motivacija za uvođenje registra korisnika e-računa u sklopu čega će biti i osvrt na Stručni skup o registru korisnika e-računa koji je u studenom 2012. održan na Fakultetu elektrotehnike i računarstva (FER). Također, bit će prezentirane i šire aktivnosti koje se provode na FER-u u području oblikovanja i izgradnje sustava za razmjenu elektroničkih računa s naglaskom na registar korisnika e-računa. Electronic invoice exchange brings significant cost savings. To reduce costs and encourage users to exchange invoices electronically, automation of e-invoice exchange process is extremely important. The goal is to carry out the invoice exchange process fully electronically without printing invoices. Also, an invoice sender should be able to send an invoice to the receiver based only on information who the receiver is, and without having to know who the receiver’s service provider is. Service providers should take care about e-invoice routing. Nowadays, about 10 service providers operate in Croatia and they generally do not exchange e-invoices between themselves. In this situation, an e-invoice sender can send e- invoices only to other customers of the same service provider. Enabling e-invoice exchange between different service providers is a prerequisite for automation of e-invoice exchange process, which will result in increasing rate of electronically exchanged invoices (nowadays, only 2% of invoices are electronically exchanged in Croatia). An e-invoice users registry is very important for the automation of this process. In the registry, data about users and their service providers will be stored. By using the registry, exchange and automatic e-invoice routing between different service providers will be enabled. This presentation will show a motivation for the implementation of the e-invoice users registry in Croatia. An overview of Expert conference on e-invoice users registry, held at the Faculty of Electrical Engineering and Computing in Zagreb (FER) in November 2012, will be given. Furthermore, general activities that are carried out at FER in the field of designing and implementing an e-invoice exchange system, with emphasis on the e-invoice users registry, will be presented.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Elektrotehnika, Računarstvo



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
036-0362027-1638 - Umrežena ekonomija (Zoran Skočir, )

Ustanove
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb