Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 623157

Obrazovanje kao dijalektiĉki odnos kulture i prirode


Jukić, Renata
Obrazovanje kao dijalektiĉki odnos kulture i prirode // Pedagogija i kultura / Posavec, K., Sablić, M. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012. str. 151-158 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Obrazovanje kao dijalektiĉki odnos kulture i prirode
(Education as a Dialectical Relationship between Culture and Nature)

Autori
Jukić, Renata

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Pedagogija i kultura / Posavec, K., Sablić, M. - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012, 151-158

ISBN
978-953-99167-7-8

Skup
Drugi kongres pedagoga Hrvatske: Pedagogija i kultura

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 24.-26.09.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Obrazovanje; dijalektiĉki odnos; kultura; priroda
(Education; dialectical relationship; culture; nature)

Sažetak
Suvremeni ĉovjek (Homo sapiens sapiens), rezultat je dugotrajne i sloţene biološke evolucije. Definiramo li ga samo biološkim obiljeţjima (genotipom i fenotipom), oduzimamo mu njegovu ljudskost. Antropolozi upravo kulturu smatraju definirajućim obiljeţjem roda Homo. Temelj hijerarhijskog diskursa tijela i uma, prirode i kulture, moţemo naći u kartezijanskom dualizmu. Ta dvojnost je samo prividna, u stvarnosti priroda i kultura nisu konkurirajuće, nego upotpunjujuće, harmonizirajuće cjeline. Dijalektiĉki odnos kulture i prirode, problemi i proturjeĉnosti koje se suoĉavaju kao antiteze, rezultiraju novim razumijevanjima svijeta u kojima posreduje upravo ĉin obrazovanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Renata Jukić, (311821)