Suočavanje sa stresom, doživljaj stresa i osobine ličnosti kod učenika srednje medicinske škole (CROSBI ID 377545)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Mamić, Filip
Vuletić, Gorka
hrvatski
Suočavanje sa stresom, doživljaj stresa i osobine ličnosti kod učenika srednje medicinske škole
Cilj ovog istraživanja je ispitati povezanost doživljaja stresa, suočavanja sa stresom, i osobina ličnosti. U radu se osim ispitivanja odnosa navedenih varijabli pokušao utvrditi i prediktivna valjanost stilova suočavanja sa stresom i osobina ličnosti u objašnjenju doživljenog stresa, kao i mogućnost predikcije različitih stilova suočavanja na temelju osobina ličnosti. Istraživanje je provedeno na 190 učenika drugih i trećih razreda srednje medicinske škole Osijek, smjera medicinska sestra/medicinski tehničar. Sudionici su na satu razredne zajednice ispunjavali Upitnik petofaktorskog modela ličnosti, zatim Ljestvicu percipiranog stresa, te Upitnik stilova suočavanja sa stresom za adolescente. Hijerarhijske regresijske analize u kojima su kao prediktori doživljenog stresa u prvom koraku korištene osobine ličnosti, a u drugom koraku stilovi suočavanja pokazale su da je neuroticizam jedini značajan prediktor doživljenog stresa. Rezultati hijerarhijske regresijske analize također pokazuju da nakon doprinosa osobina ličnosti, stilovi suočavanja sa stresom značajno ne pridonose doživljenom stresu. Nadalje, rezultati pokazuju da ličnost predviđa sva tri stila suočavanja sa stresom. Točnije, neuroticizam značajno pridonosi emocijama usmjerenom suočavanju i izbjegavanju, dok savjesnost predviđa suočavanje putem izbjegavanja i problemu usmjereno suočavanje. Ekstraverzija i ugodnost značajni su prediktori emocijama usmjerenog suočavanja, a otvorenost prema iskustvu značajno pridonosi problemu usmjerenom suočavanju. Iako rezultati nisu u potpunosti potvrdili sve ranije pretpostavke, oni ukazuju na to da je ličnost vrlo važan čimbenik u procesu doživljaja stresa i suočavanja sa stresom.
stres; osobine ličnosti; učenici
nije evidentirano
engleski
Coping with stress and personality traits in medical school pupils
nije evidentirano
stres; personality traits; pupils
nije evidentirano
Podaci o izdanju
36
30.09.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet Osijek
Osijek