Elementi unutarnje reforme primarnog obrazovanja implementacijom didaktičko-pedagoških vidova reformskih pedagogija (CROSBI ID 377541)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Rajić, Višnja
Matijević, Milan
hrvatski
Elementi unutarnje reforme primarnog obrazovanja implementacijom didaktičko-pedagoških vidova reformskih pedagogija
Promjene u obrazovanju, koje se usporedno događaju diljem Europe i Sjedinjenih Američkih Država, pojavljuju se u različitim oblicima. Ipak, moguće je uočiti trendove u obrazovnim reformama. Neki su od njih: kurikulumski i kompetencijski pristup obrazovanju, standardizacija obrazovnih postignuća te vanjsko vrednovanje obrazovnih sustava. Uz promjene u organizaciji obrazovnog sustava i vrijednostima na kojima se temelji, postaje jasno da je neophodna i unutarnja reforma kako bi ciljevi suvremenoga obrazovanja bili zadovoljeni. Promjene, koje se događaju u obrazovanju, potaknute su i promjenama unutar same pedagoške znanosti. Kao rezultat duhovno-znanstvene pedagogije i empirijske znanosti o odgoju, razvijen je koncept refleksivnoga učitelja. Povijesnom i komparativnom analizom utvrđeni su reformski koncepti koji holističkim pristupom obrazovanju uvažavaju potrebe djeteta i nastavom usmjerenom na učenika ostvaruju ciljeve suvremenoga obrazovnog sustava. U radu je prikazan model unutarnje reforme primarnoga obrazovanja implementacijom elemenata reformskih pedagogija – ERP, tijekom jednogodišnjeg akcijskog istraživanja provedenog 2009./2010. godine (Montessori pedagogija, waldorfska pedagogija, pedagoški koncepti Celestina Freineta i Johna Deweya). Provedeno istraživanje učiteljskih mišljenja (N = 350) o pedagoškoj opravdanosti i mogućnostima implementacije ERP-a potvrdilo je postojanje klime i potrebe za unutarnjom reformom postojećega obrazovnog sustava. U akcijskom istraživanju sudjelovalo je šest učiteljica i stotinu i šest učenika iz šest razrednih odjeljenja (2., 3., i četiri 4. razreda) u četiri osnovne škole u gradu Zagrebu, Donjem Kraljevcu, Draškovcu i Bjelovaru. Akcijsko istraživanje potvrdilo je mogućnost unutarnje reforme primarnoga obrazovanja implementacijom ERP-a. Utvrđeno je veliko zadovoljstvo učenika i roditelja implementiranim ERP-om i školom. SWOT analizom utvrđene su prednosti, nedostaci, mogućnosti te prijetnje unutarnje reforme implementacijom ERP-a. Istraživanjem učeničkih kompetencija učiti kako učiti i socijalnih kompetencija utvrđeno je da se modelom uspješno ostvaruje razvoj kompetencija nužnih za aktivno djelovanje u demokratskome društvu.
unutarnja reforma primarnog obrazovanja; reformske pedagogije; akcijsko istraživanje; zadovoljstvo školom; učiti kako učiti; socijalne kompetencije učenika
nije evidentirano
engleski
Elements of Internal Reform of Primary Education by Implementing Didactic-Pedagogical Elements of Reform Pedagogies
nije evidentirano
internal reform of primary education; reform pedagogies; action research; learning to learn competence; social competence; school satisfaction
nije evidentirano
Podaci o izdanju
320
25.02.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb