Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Elementi unutarnje reforme primarnog obrazovanja implementacijom didaktičko-pedagoških vidova reformskih pedagogija (CROSBI ID 377541)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Rajić, Višnja Elementi unutarnje reforme primarnog obrazovanja implementacijom didaktičko-pedagoških vidova reformskih pedagogija / Matijević, Milan (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2013

Podaci o odgovornosti

Rajić, Višnja

Matijević, Milan

hrvatski

Elementi unutarnje reforme primarnog obrazovanja implementacijom didaktičko-pedagoških vidova reformskih pedagogija

Promjene u obrazovanju, koje se usporedno događaju diljem Europe i Sjedinjenih Američkih Država, pojavljuju se u različitim oblicima. Ipak, moguće je uočiti trendove u obrazovnim reformama. Neki su od njih: kurikulumski i kompetencijski pristup obrazovanju, standardizacija obrazovnih postignuća te vanjsko vrednovanje obrazovnih sustava. Uz promjene u organizaciji obrazovnog sustava i vrijednostima na kojima se temelji, postaje jasno da je neophodna i unutarnja reforma kako bi ciljevi suvremenoga obrazovanja bili zadovoljeni. Promjene, koje se događaju u obrazovanju, potaknute su i promjenama unutar same pedagoške znanosti. Kao rezultat duhovno-znanstvene pedagogije i empirijske znanosti o odgoju, razvijen je koncept refleksivnoga učitelja. Povijesnom i komparativnom analizom utvrđeni su reformski koncepti koji holističkim pristupom obrazovanju uvažavaju potrebe djeteta i nastavom usmjerenom na učenika ostvaruju ciljeve suvremenoga obrazovnog sustava. U radu je prikazan model unutarnje reforme primarnoga obrazovanja implementacijom elemenata reformskih pedagogija – ERP, tijekom jednogodišnjeg akcijskog istraživanja provedenog 2009./2010. godine (Montessori pedagogija, waldorfska pedagogija, pedagoški koncepti Celestina Freineta i Johna Deweya). Provedeno istraživanje učiteljskih mišljenja (N = 350) o pedagoškoj opravdanosti i mogućnostima implementacije ERP-a potvrdilo je postojanje klime i potrebe za unutarnjom reformom postojećega obrazovnog sustava. U akcijskom istraživanju sudjelovalo je šest učiteljica i stotinu i šest učenika iz šest razrednih odjeljenja (2., 3., i četiri 4. razreda) u četiri osnovne škole u gradu Zagrebu, Donjem Kraljevcu, Draškovcu i Bjelovaru. Akcijsko istraživanje potvrdilo je mogućnost unutarnje reforme primarnoga obrazovanja implementacijom ERP-a. Utvrđeno je veliko zadovoljstvo učenika i roditelja implementiranim ERP-om i školom. SWOT analizom utvrđene su prednosti, nedostaci, mogućnosti te prijetnje unutarnje reforme implementacijom ERP-a. Istraživanjem učeničkih kompetencija učiti kako učiti i socijalnih kompetencija utvrđeno je da se modelom uspješno ostvaruje razvoj kompetencija nužnih za aktivno djelovanje u demokratskome društvu.

unutarnja reforma primarnog obrazovanja; reformske pedagogije; akcijsko istraživanje; zadovoljstvo školom; učiti kako učiti; socijalne kompetencije učenika

nije evidentirano

engleski

Elements of Internal Reform of Primary Education by Implementing Didactic-Pedagogical Elements of Reform Pedagogies

nije evidentirano

internal reform of primary education; reform pedagogies; action research; learning to learn competence; social competence; school satisfaction

nije evidentirano

Podaci o izdanju

320

25.02.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija