Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 622569

Oblici, formati i važnost maloprodaje u nacionalnom gospodarstvu


Segetlija, Zdenko
Oblici, formati i važnost maloprodaje u nacionalnom gospodarstvu // Suvremena trgovina, 38 (2013), 1; 34-39 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopcenje, znanstveni)


Naslov
Oblici, formati i važnost maloprodaje u nacionalnom gospodarstvu
(Forms, Formats and Important of Retail Trade in National Economy)

Autori
Segetlija, Zdenko

Izvornik
Suvremena trgovina (1330-0180) 38 (2013), 1; 34-39

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopcenje, znanstveni

Ključne riječi
Važnost maloprodaje; kvaliteta maloprodaje; oblika maloprpdajne poslovne jedinice; maloprodajni format; međunarodni maloprodajni lasnac
(Retail importance; retail qualitiy; retail treve unit form; retail format; international retail chain)

Sažetak
Nakon što se se ukratko analiziraju pojmovi "oblik maloprodajne poslovne jedinice" i "maloprodajni format", nalazi se da se za ocjenu važnosti maloprodaje trebaju u obzir uzeti ne samo pokazatelji o udjelima maloprodaje u ukupnom broju zaposlenih ili u BDP-u, nego i pokazatelji o strukturi maloprodaje prema udjelima pojedinih oblika maloprodajnih poslovnih jedinica u promatranom nacionalnom gospodatrstvu. Utvrđuje se da pokazatelji razvijenosti maloprodaje, temeljem udjela pojedinih maloprodajnih formata u njezinoj strukturi, ne otkrivaju njezinu važnost za promatranu zemlju jer ti maloprodajni formati mogu biti različito povezani u sklopu međunarodnih lanaca stvaranja vrijednosti. U radu se ukratko analizira važnost maloprodaje prema udjelima broja zaposlenih veletrgovine i maloprodaje u ukupnom broju zaposlenih u izabranim europskim zemljama, a potom i struktura maloprodaje prema udjelima maloprodajnih formata, odnosno udjelima maloprodajnih poslovnih jedinica pojedinih poduzeća/grupacija u sektoru pretežno prehrambenih proizvoda u Republici Hrvatskoj. Osim toga, ističe se važnost međunarodnih maloprodajnih lanaca i prikazuje deset najvećih maloprodajnih lanaca u Europi u sektoru pretežno prehrambenih proizvoda. Polazište ovoga rada jeste da ocjene važnosti maloprodaje temeljem do sada uobičajenih pokazatelja nikako nisu dostatne u suvremenim uvjetima internacionalizacije i globalizacije poslovanja, jer otkrivaju tek gospodarske strukture, a ne i procese. Naime, gospodarske se strukture analiziraju nacionalno, a procesi stvaranja vrijednosti teku internacionalno. Stoga se za ocjenu relativnoga značenja maloprodaje u gospodarstvu trebaju dopuniti analizom pokazatelja o oblicima maloprodajnih poslovnih jedinica.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
010-0000000-3353 - Maloprodaja u vrijednosnom lancu hrane (Zdenko Segetlija, )

Ustanove
Ekonomski fakultet, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Zdenko Segetlija, (101761)