Neverbalna komunikacija u razredu: istraživanje znakova nadmoći i nesigurnosti kod nastavnika stranog jezika (CROSBI ID 377503)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Cvek, Željka
Pletikos Olof, Elenmari ; Häusler, Maja
hrvatski
Neverbalna komunikacija u razredu: istraživanje znakova nadmoći i nesigurnosti kod nastavnika stranog jezika
Poznavanje neverbalnih znakova i njihovih značenja izrazito je važno za nastavnike. Samo će uspješnom neverbalnom signalizacijom nastavnik ostvariti uspješnu suradnju s učenicima. U radu se ispitivalo na temelju kojih se neverbalnih znakova nastavnici percipiraju kao sigurni, smireni, strogi, neagresivni i nadmoćni te postoji li korelacija između navedenih osobina. Pokušala se ispitati i povezanost nediscipline i atmosfere u razredu s neverbalnim znakovima. Istraživanje se usmjerilo i na usporedbu percepcije osobina nastavnika na temelju auditivnog i vidnog kanala. Nastojale su se ustanoviti i razlike u stupnju izraženosti osobina karaktera nastavnica u situacijama na nastavi s učenicima i na radionici za nastavnike. Istraživanje je provedeno na Filozofskom fakultetu sa studentima fonetike (n=51) u tri dijela. U prvom dijelu procjenitelji su procijenjivali sedam ispitanika na temelju audio snimki, u drugom na temelju video snimki te u trećem na temelju audiovizualnih snimki. Rezultati su pokazali da se karakterne osobine nastavnica percipiraju lako i brzo na temelju neverbalnih znakova. Istraživanjem su dobivene neke značajne i lake korelacije između pojedinih osobina karaktera nastavnika. Učestalost disciplinskih incidenata u razredu i atmosfera u razredu povezani su s neverbalnim znakovima koje nastavnik odašilje. Osobine nastavnica percipiraju se različito s obzirom na kanal kojim procjenitelji primaju informacije. Postoje znatne razlike u stupnju izraženosti osobina karaktera nastavnika u situaciji na nastavi s učenicima i na radionici za nastavnike.
neverbalno ponašanje nastavnika; glasovni paralingvistički znakovi; vizualni neverbalni znakovi; osobine karaktera
nije evidentirano
engleski
Nonverbal Communication in the Classroom
nije evidentirano
nonverbal behavior of teachers; paralinguistic cues in speech; visual nonverbal cues; personality traits
nije evidentirano
Podaci o izdanju
64
13.04.2012.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb