Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

PIRLS 2011. Izvješće o postignutim rezultatima iz čitanja (CROSBI ID 10235)

Urednička knjiga | ostalo

PIRLS 2011. Izvješće o postignutim rezultatima iz čitanja / Buljan Culej, Jasminka (ur.) Zagreb: Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, 2012

Podaci o odgovornosti

Buljan Culej, Jasminka

hrvatski

PIRLS 2011. Izvješće o postignutim rezultatima iz čitanja

U ovom izvješću prikazani su rezultati međunarodnog istraživanja PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) istraživanja čitalačke pismenosti koje je osmišljeno s ciljem da se poboljša podučavanje čitanja i učenje čitanja, što je jedna od najvažnijih kompetencija koju učenici stječu napredujući u prvim godinama svoga obrazovanja. Istraživanje PIRLS provodi se u petogodišnjim ciklusima, čime se nastoje mjeriti međunarodni trendovi razvoja čitalačke pismenosti, obrazovne politike i aktivnosti koje se odnose na čitanje s razumijevanjem. Republika Hrvatska uključila se u istraživanje u ciklusu PIRLS 2011., trećem krugu međunarodnog istraživanja razvoja čitalačke pismenosti. PIRLS je prvi put proveden 2001. godine i otada se provodi svakih pet godina kako bi se procijenio napredak u čitalačkim postignućima učenika i trendovi u kućnim i školskim okružjima koja utječu na učenje čitanja. U ciklusu istraživanja PIRLS 2011. sudjelovalo je ukupno 57 zemalja iz cijelog svijeta, od čega je njih devet imalo status referentnih sudionica. Osnovni cilj istraživanja PIRLS je vrednovanje kompetencija učenika i procjena do koje razine razumiju odabrane tekstove tematski vrlo širokog raspona. U ovom Izvješću opisani su rezultati istraživanja koje je proveo Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja tijekom školske godine 2010./2011., od 3. do 20. svibnja 2011. godine. Ispitivanje je provedeno na nacionalno reprezentativnom uzorku od 4587 učenika četvrtih razreda u 152 osnovne škole u Republici Hrvatskoj. U Izvještaju prikazani su rezultati istraživanja PIRLS 2011. za 48 zemalja i devet referentnih sudionica u kojem su ispitani učenici četvrtih razreda. Republika Hrvatska se prema postignutom rezultatu nalazi na 8. mjestu u svijetu. U ciklusu PIRLS 2011. najbolje rezultate ostvarili su Hong Kong (PUR NR Kine), Rusija, Finska i Singapur. Sljedeća skupina sudionica koje su ostvarile izvrsne rezultate obuhvaća Sjevernu Irsku, SAD, Dansku, Hrvatsku i Kineski Tajpeh. Nakon njih slijede Irska i Engleska.

PIRLS 2011. – međunarodno istraživanje trendova u znanju matematike i prirodoslovlja; rezultati postignuti iz čitanja; međunarodno izvješće o postignućima učenika iz čitanja

nije evidentirano

engleski

PIRLS 2011 Results in Reading

nije evidentirano

PIRLS 2011 Progress in International Reading Literacy Study; achievement results in reading; international results in reading

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja

2012.

978-953-7556-32-7

208

objavljeno

Povezanost rada

Pedagogija