Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 622148

PIRLS 2011. Izvješće o postignutim rezultatima iz čitanja


PIRLS 2011. Izvješće o postignutim rezultatima iz čitanja, Zagreb: Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, Franje Petračića 4, 10000 Zagreb, 2012 (izvještaj)


Naslov
PIRLS 2011. Izvješće o postignutim rezultatima iz čitanja
(PIRLS 2011 Results in Reading)

Urednik/ci
Buljan Culej, Jasminka

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Uredničke knjige, izvještaj, znanstvena

Izdavač
Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, Franje Petračića 4, 10000 Zagreb

Grad
Zagreb

Godina
2012

Stranica
208

ISBN
978-953-7556-32-7

Ključne riječi
PIRLS 2011. – međunarodno istraživanje trendova u znanju matematike i prirodoslovlja; rezultati postignuti iz čitanja; međunarodno izvješće o postignućima učenika iz čitanja
(PIRLS 2011 Progress in International Reading Literacy Study; achievement results in reading; international results in reading)

Sažetak
U ovom izvješću prikazani su rezultati međunarodnog istraživanja PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) istraživanja čitalačke pismenosti koje je osmišljeno s ciljem da se poboljša podučavanje čitanja i učenje čitanja, što je jedna od najvažnijih kompetencija koju učenici stječu napredujući u prvim godinama svoga obrazovanja. Istraživanje PIRLS provodi se u petogodišnjim ciklusima, čime se nastoje mjeriti međunarodni trendovi razvoja čitalačke pismenosti, obrazovne politike i aktivnosti koje se odnose na čitanje s razumijevanjem. Republika Hrvatska uključila se u istraživanje u ciklusu PIRLS 2011., trećem krugu međunarodnog istraživanja razvoja čitalačke pismenosti. PIRLS je prvi put proveden 2001. godine i otada se provodi svakih pet godina kako bi se procijenio napredak u čitalačkim postignućima učenika i trendovi u kućnim i školskim okružjima koja utječu na učenje čitanja. U ciklusu istraživanja PIRLS 2011. sudjelovalo je ukupno 57 zemalja iz cijelog svijeta, od čega je njih devet imalo status referentnih sudionica. Osnovni cilj istraživanja PIRLS je vrednovanje kompetencija učenika i procjena do koje razine razumiju odabrane tekstove tematski vrlo širokog raspona. U ovom Izvješću opisani su rezultati istraživanja koje je proveo Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja tijekom školske godine 2010./2011., od 3. do 20. svibnja 2011. godine. Ispitivanje je provedeno na nacionalno reprezentativnom uzorku od 4587 učenika četvrtih razreda u 152 osnovne škole u Republici Hrvatskoj. U Izvještaju prikazani su rezultati istraživanja PIRLS 2011. za 48 zemalja i devet referentnih sudionica u kojem su ispitani učenici četvrtih razreda. Republika Hrvatska se prema postignutom rezultatu nalazi na 8. mjestu u svijetu. U ciklusu PIRLS 2011. najbolje rezultate ostvarili su Hong Kong (PUR NR Kine), Rusija, Finska i Singapur. Sljedeća skupina sudionica koje su ostvarile izvrsne rezultate obuhvaća Sjevernu Irsku, SAD, Dansku, Hrvatsku i Kineski Tajpeh. Nakon njih slijede Irska i Engleska.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Nacionalni centar

Profili:

Avatar Url Jasminka Buljan Culej (urednik)

Citiraj ovu publikaciju

PIRLS 2011. Izvješće o postignutim rezultatima iz čitanja, Zagreb: Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, Franje Petračića 4, 10000 Zagreb, 2012 (izvještaj)
Buljan Culej, J. (ur.) (2012) PIRLS 2011. Izvješće o postignutim rezultatima iz čitanja. Zagreb, Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, Franje Petračića 4, 10000 Zagreb.
@book{book, editor = {Buljan Culej, J.}, year = {2012}, pages = {208}, keywords = {PIRLS 2011 Progress in International Reading Literacy Study, achievement results in reading, international results in reading}, isbn = {978-953-7556-32-7}, title = {PIRLS 2011 Results in Reading}, keyword = {PIRLS 2011 Progress in International Reading Literacy Study, achievement results in reading, international results in reading}, publisher = {Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, Franje Petra\v{c}i\'{c}a 4, 10000 Zagreb}, publisherplace = {Zagreb} }