Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Socijalne kompetencije i vršnjački odnosi u školi (CROSBI ID 191424)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Buljubašić-Kuzmanović, Vesna Socijalne kompetencije i vršnjački odnosi u školi // Pedagogijska istraživanja, 7 (2010), 2; 191-204

Podaci o odgovornosti

Buljubašić-Kuzmanović, Vesna

hrvatski

Socijalne kompetencije i vršnjački odnosi u školi

Ovaj rad, koji je sastavni dio projekta Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi, nastoji prevladati redukcionistička objašnjenja dječje socijalne kompetencije sagledavajući je u školskom i kurikularnom kontekstu, oko djetetove sposobnosti iniciranja i održavanja recipročnih odnosa s vršnjacima. Koncentrira se na puninu međuljudskih odnosa, stvaralačku suradnju i humanu interakciju, empatiju, izražavanje i shvaćanje vlastitih osjećaja, samosvladavanje, neovisnost, prilagodljivost, omiljenost, sposobnost rješavanja problema i prijateljsko ponašanje. Vršnjačke interakcije doprinose suradničkoj strukturi učenja, vještinama vođenja, kontroli impulsa, agresije i neprijateljstva. Pružaju emocionalnu sigurnost, ljubav, naklonost, intimnost, solidarnost i predstavljaju bazu romantičnim, bračnim i roditeljskim odnosima. U kontekstu različitih vršnjačkih razmišljanja, obrazaca ponašanja, stilova življenja i sustava vrijednosti, mladi ostvaruju uspjeh i postignuća, raste njihov osjećaj vlastite kompetentnosti, samopouzdanja i autonomije. Ukratko, pedagoško-socijalne implikacije vršnjačkih odnosa su utkane u mikropedagošku i socijalnu strukturu škole kao izvanobiteljske baze sigurnosti iz koje djeca dodatno crpe snagu, ljubav i poticaj.

Socijalne kompetencije; vršnjački odnosi; pedagoško-socijalne implikacije; kurikulum; škola.

nije evidentirano

engleski

Social skills and peer relations at school

nije evidentirano

Social skills; peer relationships; pedagogical and social implications; curriculum; school.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

7 (2)

2010.

191-204

objavljeno

1334-7888

Povezanost rada

Pedagogija