Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 621807

Socijalne kompetencije i vršnjački odnosi u školi


Buljubašić-Kuzmanović, Vesna
Socijalne kompetencije i vršnjački odnosi u školi // Pedagogijska istraživanja, 7 (2010), 2; 191-204 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


Naslov
Socijalne kompetencije i vršnjački odnosi u školi
(Social skills and peer relations at school)

Autori
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 7 (2010), 2; 191-204

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Socijalne kompetencije; vršnjački odnosi; pedagoško-socijalne implikacije; kurikulum; škola.
(Social skills; peer relationships; pedagogical and social implications; curriculum; school.)

Sažetak
Ovaj rad, koji je sastavni dio projekta Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi, nastoji prevladati redukcionistička objašnjenja dječje socijalne kompetencije sagledavajući je u školskom i kurikularnom kontekstu, oko djetetove sposobnosti iniciranja i održavanja recipročnih odnosa s vršnjacima. Koncentrira se na puninu međuljudskih odnosa, stvaralačku suradnju i humanu interakciju, empatiju, izražavanje i shvaćanje vlastitih osjećaja, samosvladavanje, neovisnost, prilagodljivost, omiljenost, sposobnost rješavanja problema i prijateljsko ponašanje. Vršnjačke interakcije doprinose suradničkoj strukturi učenja, vještinama vođenja, kontroli impulsa, agresije i neprijateljstva. Pružaju emocionalnu sigurnost, ljubav, naklonost, intimnost, solidarnost i predstavljaju bazu romantičnim, bračnim i roditeljskim odnosima. U kontekstu različitih vršnjačkih razmišljanja, obrazaca ponašanja, stilova življenja i sustava vrijednosti, mladi ostvaruju uspjeh i postignuća, raste njihov osjećaj vlastite kompetentnosti, samopouzdanja i autonomije. Ukratko, pedagoško-socijalne implikacije vršnjačkih odnosa su utkane u mikropedagošku i socijalnu strukturu škole kao izvanobiteljske baze sigurnosti iz koje djeca dodatno crpe snagu, ljubav i poticaj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Vesna Buljubašić-Kuzmanović, (265822)