Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Uloga narodne knjižnice u poticanju čitateljskih navika djece predškolske dobi (CROSBI ID 377286)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Vitić, Ana Uloga narodne knjižnice u poticanju čitateljskih navika djece predškolske dobi / Petr Balog, Kornelija (mentor); Martinović, Ivana (neposredni voditelj). Osijek, Filozofski fakultet Osijek, . 2012

Podaci o odgovornosti

Vitić, Ana

Petr Balog, Kornelija

Martinović, Ivana

hrvatski

Uloga narodne knjižnice u poticanju čitateljskih navika djece predškolske dobi

U radu se govori o važnosti poticanja čitateljskih navika kod djece predškolske dobi. Za razvoj čitateljskih navika važna je kvaliteta okoline koja treba pridonositi njihovu razvoju. U stvaranju takve okoline veliku ulogu imaju roditelji, odgojitelji u vrtiću te knjižničari. Predškolsko dijete za razvoj čitateljskih navika najviše prilika ima u obitelji. Roditeljskim čitanjem djeca uče kako funkcioniraju knjige, kako funkcioniraju priče i razvijaju jezične vještine. Dijete najprije treba zavoljeti knjigu kako bi moglo lakše svladati tehniku čitanja. Strpljivom vježbom postupno se tehnika čitanja automatizira, što znači da dijete više ne mora riječ čitati slovo po slovo, nego je prepoznaje kao cjelinu. Vrlo važno sredstvo poticanja ljubavi prema čitanju kod djece jest prva knjiga s kojom se dijete susreće, a to je slikovnica. Ona stoga mora biti prilagođena dobi i razvojnim mogućnostima djeteta. U radu se želi ukazati na važnost knjižnice kao kulturne odgojno-obrazovne ustanove koja svojim javnim djelovanjem osigurava tri temeljna prava: pravo na informacije, pravo na obrazovanje te pravo na igru i stvaralaštvo. Svaka narodna knjižnica treba imati dječji odjel, čak i ako on nije organiziran kao samostalna knjižnica. Dječja knjižnica se razlikuje od školske knjižnice po tome što je više usmjerena na provođenje slobodnog vremena i razvoj kreativnosti, dok školska knjižnica pruža podršku odgojno-obrazovnom procesu. Korisni rezultati pri poticanju čitanja kod djece postignuti su i uvođenjem igroteka i igraonica u knjižnice. Pojava igroteka i igraonica u svijetu vezana je uz različite ustanove i one su tek postupno nalazile svoje mjesto u knjižnici. U Hrvatskoj je prva igroteka s igraonicom nastala upravo u knjižnici. U radu se navode razlozi zbog kojih je igra najvažnija aktivnost predškolskog djeteta te korisni učinci igroteke i igraonice na predškolsko dijete.

poticanje čitanja; slikovnica; knjižnica; igroteka i igraonica

nije evidentirano

engleski

Role of Public Library in Encouraging Habits of Reading in Preschoolers

nije evidentirano

Encouraging of Reading; picture book; library; playroom

nije evidentirano

Podaci o izdanju

23

02.10.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet Osijek

Osijek

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti