Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 620251

Informacijska pismenost i cjeloživotno učenje


Krstanović, Tanja
Informacijska pismenost i cjeloživotno učenje 2011., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Osijek


Naslov
Informacijska pismenost i cjeloživotno učenje
(Information literacy and lifelong learning)

Autori
Krstanović, Tanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Osijek

Datum
30.09

Godina
2011

Stranica
21

Mentor
Dukić, Gordana

Neposredni voditelj
Papić, Anita

Ključne riječi
Informacijska pismenost; cjeloživotno učenje; ključne kompetencije
(Information literacy; lifelong learning; key competencies)

Sažetak
Informacijska pismenost bavi se sadržajem tiskanih i online izvora te je ključna za cjeloživotno učenje. Uz informacijsku pismenost vežu se i druge pismenosti 21. stoljeća među koje se ubrajaju medijska, knjižnična, informatička i digitalna pismenost. Modeli koji služe poučavanju informacijske pismenosti dijele se na metamodele i kontekstualne modele. Među metamodele spadaju modeli C.C. Kuhlthau, model prikupljanja bobica i relacijski model, a među kontekstualne model šest velikih vještina, SCONUL model i TFPL model informacijskog opismenjavanja na radnom mjestu. Među standarde informacijske pismenosti spadaju standard Američkog udruženja školskih knjižničara, standard Američkog udruženja za visokoškolske knjižnice, IFLA standard i australski i novozelandski standard. Cjeloživotno učenje predstavlja učenje tijekom cijelog života. Provodi se kroz formalno, neformalno i informalno obrazovanje, te nenamjerno učenje. Kako bi pojedinci što više bili spremni na cjeloživotno učenje određen je niz ključnih kompetencija koje su nužne za poboljšanje svakog daljnjeg učenja. Osam je područja ključnih kompetencija: komuniciranje na materinjem jeziku, komuniciranje na stranom jeziku, matematička pismenost i osnovna znanja iz znanosti i tehnologije, digitalna kompetencija, učiti kako se uči, međuljudska i građanska kompetencija, poduzetništvo i kulturno izražavanje. Sa svrhom razvoja Europe kao naprednog društva znanja potiče se razmjena i suradnja između obrazovnih ustanova, mobilnost učenika i studenata te obrazovnih stručnjaka kao i usavršavanja u struci kroz EU programe za cjeloživotno učenje. Programi su sljedeći: Comenius, Erasmus, Leonardno da Vinci, Grundtvig, transverzalni program i Jean Monnet.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek