Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj vrste pripovijedanja na strukturu priče djece s posebnim jezičnim teškoćama (CROSBI ID 377247)

Ocjenski rad | diplomski rad

Vdović, Ivana Utjecaj vrste pripovijedanja na strukturu priče djece s posebnim jezičnim teškoćama / Kuvač Kraljević, Jelena (mentor); Hržica, Gordana (neposredni voditelj). Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2013

Podaci o odgovornosti

Vdović, Ivana

Kuvač Kraljević, Jelena

Hržica, Gordana

hrvatski

Utjecaj vrste pripovijedanja na strukturu priče djece s posebnim jezičnim teškoćama

S obzirom na to da je pripovijedanje razvojno prva i najčešća pragmatička sposobnost u predškolske djece te značajno utječe na kasnija akademska postignuća, veoma je važno poznavati pripovjedne sposobnosti djece pred polazak u školu. S druge strane, važno je znati koje su najpouzdanije metode njihove procjene. Stoga je cilj ovoga rada utvrditi utjecaj vrste pripovijedanja na strukturu priče djece s posebnim jezičnim teškoćama (nadalje PJT) i djece urednoga jezično-govornog razvoja (nadalje UJR) te vidjeti kako se struktura priče na dvije različite pripovjedne mjere razlikovala među skupinama. U istraživanju je sudjelovalo dvadesetero ispitanika s PJT-om i dvadesetero ispitanika UJR-a kronološke dobi između 5 ; 6 i 7 ; 6. Ispitanici su ispitani na dvije pripovjedne mjere – samostalnom pripovijedanju na temelju niza od šest sličica i prepričavanju na temelju usmenoga modela priče i niza od šest sličica. Sličice i snimke modela priče stavljene su u Microsoft PowerPoint prezentaciju te su ispitanicima prezentirane na računalu. Ispitanici su tijekom izvedbe snimani, a snimke su transkribirane. Potom je provedena analiza gramatike priče prema modelu razvijenom u sklopu projekta Language Impairment in a Multilingual Society (BI-SLI, COST ISO804 – nadalje BI-SLI). Rezultati su pokazali kako su ispitanici UJR-a bili značajno bolji na obje mjere u odnosu na ispitanike s PJT-om. Unutar skupine ispitanika UJR-a nije bilo značajne razlike između strukture priče na dvije mjere. Skupina ispitanika s PJT-om imala je značajno bolju strukturu priče na mjeri prepričavanja nego li na mjeri samostalnoga pripovijedanja. Dakle, utjecaj vrste pripovijedanja zabilježen je samo u skupini ispitanika s PJT-om. Suprotno očekivanjima, rezultati ovoga istraživanja pokazali su kako prepričavanje ne razlikuje bolje od pripovijedanja djecu s PJT-om u hrvatskome jeziku. No, zbog manjeg broja ispitanika, ne možemo donositi neke općenitije zaključke o cijeloj populaciji s dijagnozom PJT-a.

posebne jezične teškoće; pripovijedanje; vrste poticaja; struktura priče

nije evidentirano

engleski

The influence of narrative type on story structure in children with specific language impairment

nije evidentirano

specific language impairment; narrative; elicitation type; story structure

nije evidentirano

Podaci o izdanju

44

25.02.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija