Veličina učinka afektivne pripremljenosti ovisno o vrsti pripremnog podražaja (CROSBI ID 594783)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Rebernjak, Blaž
hrvatski
Veličina učinka afektivne pripremljenosti ovisno o vrsti pripremnog podražaja
Glavni cilj ovog istraživanja bio je ustvrditi postojanje razlika u veličini učinka efekta afektivne pripremljenosti (prajminga) ovisno o vrsti pripremnog prodražaja (prajma). Afektivna pripremljenost se manifestira kao promjena u brzini vremena reakcije na ciljni podražaj (target) ovisno o tome je li on s prajmom afektivno kongruentan (pozitivan – pozitivan, negativan - negativan) ili nije (pozitivan – negativan, negativan - pozitivan). U situaciji kongruentnih podražaja vrijeme reakcije je kraće i ova se razlika tumači kao učinak afektivnog prajminga. U ovom smo istraživanju kao prajmove koristili riječi (imenice), slike (fotografije) i shematski prikazana lica. Za svaku vrstu prajma odabrano je po 10 pozitivnih, neutralnih i negativnih podražaja koji su upareni sa 10 pozitivnih i negativnih pridjeva (ciljni podražaji). Zadatak ispitanika je u svim situacijama bio isti – kategorizirati ciljni podražaj kao ugodan ili neugodan. Razlika aritmetičkih sredina učinka afektivnog prajminga nije se pokazala statistički značajnom (F=2, 89 ; p=0, 065) iako je trend u veličinama razlike očigledan (Cohenov d' je u zagradama): Riječi – 56ms (0, 34) ; slike – 40ms (0, 33) ; lica – 10ms (0, 1). Razlike između proizvedenog učinka nakon pozitivnih i negativnih podražaja značajno se razlikuju uz sve tri vrste prajma (t=3, 04 ; p<0, 05 za riječi, t=3, 03 ; p<0, 05 za slike i t=2, 43 ; p<0, 05 za lica). U svim situacijama učinak prajminga je značajno jači nakon pozitivnih nego nakon negativnih prajmova. Dobiveni rezultati opisani su pod vidom dominantnih teorija i izneseni su prijedlozi za buduća istraživanja.
Afektivna pripremljenost; kategorija pripremnog podražaja; veličina učinka
nije evidentirano
engleski
Affective priming effect size relative to prime type
nije evidentirano
Affective priming; prime type; effect size
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
Empirijska istraživanja u psihologiji 2012 - EIP12
predavanje
10.02.2012-11.02.2012
Beograd, Srbija