Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Aktivno odgađanje i odugovlačenje u akademskom kontekstu: Uloga motivacijskih aspekata samoreguliranog učenja (CROSBI ID 377199)

Ocjenski rad | diplomski rad

Zelić, Tereza Aktivno odgađanje i odugovlačenje u akademskom kontekstu: Uloga motivacijskih aspekata samoreguliranog učenja / Rončević Zubković, Barbara (mentor); Rijeka, Filozofski fakultet u Rijeci, . 2013

Podaci o odgovornosti

Zelić, Tereza

Rončević Zubković, Barbara

hrvatski

Aktivno odgađanje i odugovlačenje u akademskom kontekstu: Uloga motivacijskih aspekata samoreguliranog učenja

Akademsko odugovlačenje je nepotrebno odgađanje akademskih aktivnosti i zadataka do mjere da kod studenta izaziva emocionalnu nelagodu. Karakterizira ga povezanost s neadaptivnim aspektima samoreguliranog učenja pa se definira i kao greška samoregulacije. Aktivno odgađanje je oblik odgađanja kojeg karakterizira namjerna odluku odgađanja zadatka, zbog motivacije za rad pod vremenskim pritiskom što rezultira obavljanjem zadatka prije krajnjeg roka i postizanjem zadovoljavajućeg ishoda. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati jesu li akademsko odugovlačenje i aktivno odgađanje odvojeni konstrukti, na temelju njihovog odnosa s komponentama modela samoreguliranog učenja. Osim toga, cilj je bio ispitati povezanost ponašanja odgađanja s navedenim varijablama i utjecaj navedenih varijabli na akademski uspjeh. U istraživanju je sudjelovalo 158 studenata diplomskog studija, od toga 37 muškaraca i 117 žena. Ispitivanje se sastojalo od ispunjavanja upitnika samoprocjene – Upitnik motivacije za samoregulacijom, Upitnik metakognitivnih strategija, Upitnik aktivnog odgađanja i Upitnik odugovlačenja te od prikupljanja podataka o ponašajnoj mjeri odgađanja i mjeri uspjeha. Rezultati su pokazali da ciljne orijentacije i metakognitivne strategije objašnjavaju značajan dio varijance odugovlačenja. Specifičnije, orijentacija na izbjegavanje rada je značajan pozitivan, a korištenje metakognitivnih strategija značajan negativan prediktor odugovlačenja. Nadalje, rezultati su pokazali da samoefikasnost i interes objašnjavaju značajan dio varijance aktivnog odgađanja, pri čemu samoefikasnost ostaje značajan pozitivan prediktor aktivnog odgađanja i nakon uvođenja ciljnih orijentacija i metakognitivnih strategija u model. Osim toga, rezultati su pokazali da je samoprocjena odugovlačenja, ali ne i aktivnog odgađanja, značajan prediktor ponašanja odgađanja. Ponašanje odgađanja je značajan negativan prediktor uspjeha, a samoprocjena aktivnog odgađanja i odugovlačenja se nisu pokazali kao značajni prediktori uspjeha. Razmotrene su implikacije i prijedlozi za buduća istraživanja.

akademsko odugovlačenje; aktivno odgađanje; samoregulirano učenje

nije evidentirano

engleski

Active delay and procrastination in academic context: The role of motivational aspects of self-regulated learning

nije evidentirano

procrastination; active delay; self-regulated learning

nije evidentirano

Podaci o izdanju

61

11.02.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

Psihologija