Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Recepcija sovjetskoga teatra u riječkoj kazališnoj povijesti (CROSBI ID 190923)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Rosanda Žigo, Iva Recepcija sovjetskoga teatra u riječkoj kazališnoj povijesti // Croatica et Slavica Iadertina, VIII/2012 (2012), 445-462

Podaci o odgovornosti

Rosanda Žigo, Iva

hrvatski

Recepcija sovjetskoga teatra u riječkoj kazališnoj povijesti

Prihvaćanje teorije i tehnike glume što ih je svojim Sistemom inaugurirao K. S. Stanislavski u poslijeratnoj se hrvatskoj kazališnoj umjetnosti poistovjećivalo s priklanjanjem i odobravanjem onih ideja koje je zastupala tada dominantna politička misao. Slučaj je to i riječkoga teatra pa je o isključivo estetskom utjecaju Stanislavskoga u razdoblju prevladavajuće socrealističke književne koncepcije (tijekom kojega je i sovjetski teatar predstavljao u nas jedinu ispravnu orijentaciju u promišljanju kazališnoga čina) gotovo nemoguće govoriti. Nasljedovanje je, doduše, tek ponekih segmenata što ih je u kontekstu psihološkoga realizma zagovarao ovaj ruski redatelj i glumac u povijesti riječkih kazališnih izvedbi ipak razvidno, i to nerijetko zapravo nakon 1952. godine. Iz toga ćemo se razloga, u drugom dijelu ovoga rada, nešto više osvrnuti upravo na izvedbu dramatiziranoga Krležina romana Na rubu pameti premijerno prikazanoga u Rijeci 1965. godine.

M. Krleža; Na rubu pameti; povijest riječkoga kazališta; psihološki realizam; K. S. Stanislavski

nije evidentirano

engleski

Reception of the Soviet theatre in Rijeka's theatre history

nije evidentirano

M. Krleža; The Edge of Mind; History of Rijeka’s Theatre; psychological realism; K. S. Stanislavsky

nije evidentirano

Podaci o izdanju

VIII/2012

2012.

445-462

objavljeno

1845-6839

Povezanost rada

Filologija