Izvozne strategije hrvatskih poduzeća (CROSBI ID 377163)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Kovač, Ivana
Dabić, Marina
hrvatski
Izvozne strategije hrvatskih poduzeća
Ovaj specijalistički poslijediplomski rad bavi se izvoznim strategijama vodećih poduzeća u Republici Hrvatskoj. Glavni cilj rada bio je raspoznati i analizirati učinkovitost izvoznih strategija poduzeća u Republici Hrvatskoj, odnosno identificirati poslovne strategije koje doprinose poboljšanju uspješnosti poduzeća. Velika hrvatska poduzeća moraju se, prije ili kasnije, usmjeriti na internacionalizaciju poslovanja ukoliko žele ostvariti uspjeh u dugom roku te nastaviti kontinuirani rast. U svrhu prikupljanja primarnih podataka provedeno je kvalitativno empirijsko istraživanje metodom dubinskog intervjua sa predstavnicima vodećih izvoznih poduzeća u Republici Hrvatskoj. Poduzeća su analizirana prema jačini konkurencije kako na domaćem tako i na stranom tržištu, oblicima izvoza, izvoznim strategijama, važnosti izvoza u ukupnom poslovanju, problemima i zaprekama s kojima se suočavaju prilikom izvoza svojih proizvoda te prema participaciji države u ukupnom poslovanju. Kao jednim od najvažnijih faktora uspješnosti ispitanici navode visoku razinu tehnološke sofisticiranosti, značajna ulaganja u znanje te važnost prilagodbe specifičnim uvjetima poslovanja na međunarodnim tržištima. Većina poduzeća ne prepoznaju značajnu konkurenciju među domaćim poduzećima koja izvoze na ista tržišta. Poduzeća obuhvaćena u istraživanju podjednako su poslovno orijentirana na domaće i na inozemno tržište s tendencijom rasta prihoda od prodaje u inozemstvu u budućnosti. Izravni izvoz je najčešće korišten oblik izvoza premda neka poduzeća nastupaju na inozemnim tržištima putem posrednika, zastupnika i drugih poduzeća. Nedovoljno poticajna fiskalna politika, nedostatak državne potpore, visoke cijene energenata te visok stupanj birokracije u državnim ustanovama ključne su prepreke s kojima se ispitanici susreću prilikom izvoza svojih proizvoda. Međutim, predstavnici svih poduzeća obuhvaćenih u istraživanju ističu važnost internacionalizacije poslovanja kao jednog od temeljnog preduvjeta rasta i dugoročnog opstanka poduzeća.
izvoz; internacionalizacija; konkurentska prednost; izvozne strategije
Specijalistički magistarski rad na smjeru Poslovno upravljanje - MBA
engleski
Export Strategy of Croatian companies
nije evidentirano
export; internationalization; competitive advantage; export strategy
nije evidentirano
Podaci o izdanju
157
19.03.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb