Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Izvozne strategije hrvatskih poduzeća (CROSBI ID 377163)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Kovač, Ivana Izvozne strategije hrvatskih poduzeća / Dabić, Marina (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2013

Podaci o odgovornosti

Kovač, Ivana

Dabić, Marina

hrvatski

Izvozne strategije hrvatskih poduzeća

Ovaj specijalistički poslijediplomski rad bavi se izvoznim strategijama vodećih poduzeća u Republici Hrvatskoj. Glavni cilj rada bio je raspoznati i analizirati učinkovitost izvoznih strategija poduzeća u Republici Hrvatskoj, odnosno identificirati poslovne strategije koje doprinose poboljšanju uspješnosti poduzeća. Velika hrvatska poduzeća moraju se, prije ili kasnije, usmjeriti na internacionalizaciju poslovanja ukoliko žele ostvariti uspjeh u dugom roku te nastaviti kontinuirani rast. U svrhu prikupljanja primarnih podataka provedeno je kvalitativno empirijsko istraživanje metodom dubinskog intervjua sa predstavnicima vodećih izvoznih poduzeća u Republici Hrvatskoj. Poduzeća su analizirana prema jačini konkurencije kako na domaćem tako i na stranom tržištu, oblicima izvoza, izvoznim strategijama, važnosti izvoza u ukupnom poslovanju, problemima i zaprekama s kojima se suočavaju prilikom izvoza svojih proizvoda te prema participaciji države u ukupnom poslovanju. Kao jednim od najvažnijih faktora uspješnosti ispitanici navode visoku razinu tehnološke sofisticiranosti, značajna ulaganja u znanje te važnost prilagodbe specifičnim uvjetima poslovanja na međunarodnim tržištima. Većina poduzeća ne prepoznaju značajnu konkurenciju među domaćim poduzećima koja izvoze na ista tržišta. Poduzeća obuhvaćena u istraživanju podjednako su poslovno orijentirana na domaće i na inozemno tržište s tendencijom rasta prihoda od prodaje u inozemstvu u budućnosti. Izravni izvoz je najčešće korišten oblik izvoza premda neka poduzeća nastupaju na inozemnim tržištima putem posrednika, zastupnika i drugih poduzeća. Nedovoljno poticajna fiskalna politika, nedostatak državne potpore, visoke cijene energenata te visok stupanj birokracije u državnim ustanovama ključne su prepreke s kojima se ispitanici susreću prilikom izvoza svojih proizvoda. Međutim, predstavnici svih poduzeća obuhvaćenih u istraživanju ističu važnost internacionalizacije poslovanja kao jednog od temeljnog preduvjeta rasta i dugoročnog opstanka poduzeća.

izvoz; internacionalizacija; konkurentska prednost; izvozne strategije

Specijalistički magistarski rad na smjeru Poslovno upravljanje - MBA

engleski

Export Strategy of Croatian companies

nije evidentirano

export; internationalization; competitive advantage; export strategy  

nije evidentirano

Podaci o izdanju

157

19.03.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija