Procjena uspješnosti terapije djelomičnim protezama različite klasifikacije (CROSBI ID 333263)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Knezović Zlatarić Dubravka
Čelebić, Asja
hrvatski
Procjena uspješnosti terapije djelomičnim protezama različite klasifikacije
Malo je poznato koliko su pacijenti zadovoljni gornjim i donjim djelomičnim protezama. Ovom istraživanju svrha je bila ustanoviti kakvo je zadovoljstvo pacijenata naše populacije uspješnošću mobilo-protetskom terapijom djelomičnim protezama, kakav je utjecaj različitih faktora na to zadovoljstvo, te usporediti ocjene pacijenata i stomatologa. Ispitano je 165 pacijenata, nosilaca gornjih ili donjih djelomičnih proteza, 59 muškog i 106 ženskog spola, u dobi od 38 do 87 godina. Istraživanje je provedeno pomoću anketnog listića kojeg su ispunjavali, neovisno jedni o drugima, pacijenti i stomatolog. Većina pacijenata bila je zadovoljna svojim protezama (više od 50%), ali je postojao i mali broj nezadovoljnih. Razlog nezadovoljstva bio je nemogučnost normalnog žvakanja i žuljanje proteza. Nezadovoljstvo je bilo veće kod starijih pacijenata, onih kojima su proteze bile starije od 5 godina, kada su imali problema prilikom jela ili pri izboru hrane, kod pojačanog ulaska hrane ispod baze proteze ili zaostajanja hrane na vanjskoj strani djelomične proteze ili zuba nosača nakon jela. Stomatolog je zabilježio niže ocjene higijene usne šupljine, prirodnih zuba, krunica i proteza kod starijih pacijenata (više od 70 godina), starijih proteza (više od 5 godina), kod pacijenata kojima su plak, gingivni i kalkulus indeks zuba nosača i ostalih zuba imali više vrijednosti (stupanj 2 ili 3) te kod pacijenata kojima je stupanj upale sluznice pod bazom proteze bio 3.Više od 80% pacijenata zatražilo je popravke svojih djelomičnih proteza, a više od 70% zatražilo je izradu novih proteza.Ocjene pacijenata i stomatologa značajno su se razlikovale kod svih ispitivanih varijabli (opći dojam, estetika i retencija). Pacijenti su bolje ocijenili navedene varijable (ocjenom 5), dok je stomatolog za iste varijable dao nešto nižu ocjenu (ocjena 4). Razlika u ocjeni pacijenta i protetičara postoji zbog pacijentove izrazite subjektivnosti pri ocijenjivanju, dok je stomatolog objektivniji i kritičniji u ocijenjivanju istih varijabli.
pacijentovo zadovoljstvo; ocjena terapeuta; djelomična proteza; različite klasifikacije
nije evidentirano
engleski
Evaluation of therapy efficiency by removable partial dentures of various classifications
nije evidentirano
patient's satisfaction; therapist's assesment; removable partial denture; different classification
nije evidentirano
Podaci o izdanju
146
21.07.2000.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Stomatološki fakultet
Zagreb