Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Identitet i imidž Hrvatske kao destinacije za direktna strana ulaganja: Identificiranje barijera i prijedlog mjera za njihovo otklanjanje (CROSBI ID 47673)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Vickov, Davor ; Crnjak-Karanović, Biljana Identitet i imidž Hrvatske kao destinacije za direktna strana ulaganja: Identificiranje barijera i prijedlog mjera za njihovo otklanjanje // Identitet jadranskog prostora Hrvatske : retrospekt i prospekt / Crnjak Karanović, Biljana ; Derado, Dražen ; Fredotović, Maja et al. (ur.). Split, 2012. str. 139-157

Podaci o odgovornosti

Vickov, Davor ; Crnjak-Karanović, Biljana

hrvatski

Identitet i imidž Hrvatske kao destinacije za direktna strana ulaganja: Identificiranje barijera i prijedlog mjera za njihovo otklanjanje

Imidž zemlje je kompleksan i višedimenzionalan fenomen koji ima made –in (zemlja porijekla proizvoda), come-in (imidž zemlje kao turističke destinacije), te invest – in (imidž zemlje kao destinacije za direktna strana ulaganja - DSU) dimenziju. Ovaj se rad fokusira na treću dimenziju – imidž zemlje kao destinacije za DSU. S konceptom imidžom zemlje usko je povezan koncept identiteta. U literaturi se ova dva termina objašnjavaju kao dvije strane jednog te istog novčića: identitet predstavlja način na koji netko (poduzeće, zemlja, regija, grad) želi pozicionirati sebe, svoje „proizvode“, dok imidž predstavlja način na koji kupci/dionici (potrošači, turisti, ulagači) i treće strane percipiraju poduzeće/zemlju, regiju, grad i njihove „proizvode“. Cilj ovoga rada je identificirati barijere za DSU i poslovanje kompanija u RH. Rad se, pored uvoda i zaključka, sastoji od tri teorijsko analitičke cjeline. U prvoj se objašnjava zbog čega se kompanije odlučujuću za DSU kao strategiju ulaska na strana tržišta, te zbog čega su zemlje domaćini zainteresirane za privlačenjem ovoga vida ulaganja. Polazeći od OLI paradigme, u okviru druge cjeline se na temelju prethodnih nalaza identificiraju determinante invest-in dimenzije imidža zemlje i ukazuje na konkurentski položaj Hrvatske kao destinacije za DSU. U trećoj se cjelini daju rezultati istraživanja na terenu u kom su sudjelovali strani ulagači (top-menadžment tvrtki u većinskom stranom vlasništvu). Utvrđeno je 11 čimbenika invest-in dimenzije imidža Hrvatske koji je čine (ne)privlačnom destinacijom za ulaganje i poslovanje, te je dan prijedlog mjera za njihovo uklanjanje. Predložene mjere mogu predstavljati korisno polazište institucijama i osobama u nadležnosti kojih je izgradnja identiteta Hrvatske kao destinacije za DSU.

identitet i imidž zemlje, direktna strana ulaganja, barijere, mjere

nije evidentirano

engleski

Identity and Image of Croatia as Destination for Foreign Direct Investment: Identification of Barriers and Proposals of Measures to eliminate them

nije evidentirano

country identity and image, foreign direct investment, bariers, measures

nije evidentirano

Podaci o prilogu

139-157.

objavljeno

Podaci o knjizi

Identitet jadranskog prostora Hrvatske : retrospekt i prospekt

Crnjak Karanović, Biljana ; Derado, Dražen ; Fredotović, Maja ; Petri, Lidija

Split:

2012.

978-953-281-046-2

Povezanost rada

Ekonomija