Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 618067

Identitet i imidž Hrvatske kao destinacije za direktna strana ulaganja: Identificiranje barijera i prijedlog mjera za njihovo otklanjanje


Vickov, Davor; Crnjak-Karanović, Biljana
Identitet i imidž Hrvatske kao destinacije za direktna strana ulaganja: Identificiranje barijera i prijedlog mjera za njihovo otklanjanje // Identitet jadranskog prostora Hrvatske : retrospekt i prospekt / Crnjak Karanović, Biljana ; Derado, Dražen ; Fredotović, Maja ; Petri, Lidija (ur.).
Split: Ekonomski fakultet, 2012. str. 139-157


CROSBI ID: 618067 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Identitet i imidž Hrvatske kao destinacije za direktna strana ulaganja: Identificiranje barijera i prijedlog mjera za njihovo otklanjanje
(Identity and Image of Croatia as Destination for Foreign Direct Investment: Identification of Barriers and Proposals of Measures to eliminate them)

Autori
Vickov, Davor ; Crnjak-Karanović, Biljana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Identitet jadranskog prostora Hrvatske : retrospekt i prospekt

Urednik/ci
Crnjak Karanović, Biljana ; Derado, Dražen ; Fredotović, Maja ; Petri, Lidija

Izdavač
Ekonomski fakultet

Grad
Split

Godina
2012

Raspon stranica
139-157

ISBN
978-953-281-046-2

Ključne riječi
identitet i imidž zemlje, direktna strana ulaganja, barijere, mjere
(country identity and image, foreign direct investment, bariers, measures)

Sažetak
Imidž zemlje je kompleksan i višedimenzionalan fenomen koji ima made –in (zemlja porijekla proizvoda), come-in (imidž zemlje kao turističke destinacije), te invest – in (imidž zemlje kao destinacije za direktna strana ulaganja - DSU) dimenziju. Ovaj se rad fokusira na treću dimenziju – imidž zemlje kao destinacije za DSU. S konceptom imidžom zemlje usko je povezan koncept identiteta. U literaturi se ova dva termina objašnjavaju kao dvije strane jednog te istog novčića: identitet predstavlja način na koji netko (poduzeće, zemlja, regija, grad) želi pozicionirati sebe, svoje „proizvode“, dok imidž predstavlja način na koji kupci/dionici (potrošači, turisti, ulagači) i treće strane percipiraju poduzeće/zemlju, regiju, grad i njihove „proizvode“. Cilj ovoga rada je identificirati barijere za DSU i poslovanje kompanija u RH. Rad se, pored uvoda i zaključka, sastoji od tri teorijsko analitičke cjeline. U prvoj se objašnjava zbog čega se kompanije odlučujuću za DSU kao strategiju ulaska na strana tržišta, te zbog čega su zemlje domaćini zainteresirane za privlačenjem ovoga vida ulaganja. Polazeći od OLI paradigme, u okviru druge cjeline se na temelju prethodnih nalaza identificiraju determinante invest-in dimenzije imidža zemlje i ukazuje na konkurentski položaj Hrvatske kao destinacije za DSU. U trećoj se cjelini daju rezultati istraživanja na terenu u kom su sudjelovali strani ulagači (top-menadžment tvrtki u većinskom stranom vlasništvu). Utvrđeno je 11 čimbenika invest-in dimenzije imidža Hrvatske koji je čine (ne)privlačnom destinacijom za ulaganje i poslovanje, te je dan prijedlog mjera za njihovo uklanjanje. Predložene mjere mogu predstavljati korisno polazište institucijama i osobama u nadležnosti kojih je izgradnja identiteta Hrvatske kao destinacije za DSU.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
055-0551207-0771 - Marketinški pristup oblikovanju identiteta jadranskog prostora (Crnjak-Karanović, Biljana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Split

Profili:

Avatar Url Biljana Crnjak-Karanović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vickov, Davor; Crnjak-Karanović, Biljana
Identitet i imidž Hrvatske kao destinacije za direktna strana ulaganja: Identificiranje barijera i prijedlog mjera za njihovo otklanjanje // Identitet jadranskog prostora Hrvatske : retrospekt i prospekt / Crnjak Karanović, Biljana ; Derado, Dražen ; Fredotović, Maja ; Petri, Lidija (ur.).
Split: Ekonomski fakultet, 2012. str. 139-157
Vickov, D. & Crnjak-Karanović, B. (2012) Identitet i imidž Hrvatske kao destinacije za direktna strana ulaganja: Identificiranje barijera i prijedlog mjera za njihovo otklanjanje. U: Crnjak Karanović, B., Derado, D., Fredotović, M. & Petri, L. (ur.) Identitet jadranskog prostora Hrvatske : retrospekt i prospekt. Split, Ekonomski fakultet, str. 139-157.
@inbook{inbook, author = {Vickov, Davor and Crnjak-Karanovi\'{c}, Biljana}, year = {2012}, pages = {139-157}, keywords = {identitet i imid\v{z} zemlje, direktna strana ulaganja, barijere, mjere}, isbn = {978-953-281-046-2}, title = {Identitet i imid\v{z} Hrvatske kao destinacije za direktna strana ulaganja: Identificiranje barijera i prijedlog mjera za njihovo otklanjanje}, keyword = {identitet i imid\v{z} zemlje, direktna strana ulaganja, barijere, mjere}, publisher = {Ekonomski fakultet}, publisherplace = {Split} }
@inbook{inbook, author = {Vickov, Davor and Crnjak-Karanovi\'{c}, Biljana}, year = {2012}, pages = {139-157}, keywords = {country identity and image, foreign direct investment, bariers, measures}, isbn = {978-953-281-046-2}, title = {Identity and Image of Croatia as Destination for Foreign Direct Investment: Identification of Barriers and Proposals of Measures to eliminate them}, keyword = {country identity and image, foreign direct investment, bariers, measures}, publisher = {Ekonomski fakultet}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font