Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Export managers' identity – the driver of the internationalization process of Croatian SMEs: conceptual development and empirical analysis (CROSBI ID 47671)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Miočević, Dario ; Crnjak-Karanović, Biljana Export managers' identity – the driver of the internationalization process of Croatian SMEs: conceptual development and empirical analysis // Identitet jadranskog prostora Hrvatske: retrospekt i prospekt / Crnjak-Karanović, Biljana ; Derado, Dražen ; Fredotović, Maja et al. (ur.). Split, 2012. str. 79-102

Podaci o odgovornosti

Miočević, Dario ; Crnjak-Karanović, Biljana

engleski

Export managers' identity – the driver of the internationalization process of Croatian SMEs: conceptual development and empirical analysis

Ovaj rad se bavi analizom procesa internacionalizacije malih i srednjih poduzeća u Hrvatskoj primjenjujući pristup menadžerskog identiteta. Pregled literature je ukazao na dominantan položaj tradicionalne teorije internacionalizacije koja u prvi plan stavlja opipljive resurse kao pokretače procesa internacionalizacije poduzeća. Međutim, teorijski pristup “globalno rođenih” ističe kako se mala i srednja poduzeća mogu internacionalizirati „instantno“, bez da prolaze faze tradicionalnog procesa internacionalizacije. Stoga, aktualne teorijske tendencije ističu kako, uz klasične resurse poduzeća (mahom opipljive), treba razmatrati i neopipljive resurse (sposobnosti) kao pokretače procesa internacionalizacije. Globalni sustav razmišljanja, kao dio menadžerskog identiteta, predstavlja održivu latentnu sposobnost malih i srednjih poduzeća izvoznika. Kao rezultat teorijskih razmatranja razvijen je konceptualni model s tri istraživačke hipoteze. Rezultati istraživanja ukazuju na: 1) neovisnost globalnog sustava razmišljanja u odnosu na varijablu međunarodnog iskustva poduzeća, te 2) izravnu i značajnu vezu globalnog sustava razmišljanja s mjerilima izvozne uspješnosti i s izvoznom marketinškom orijentacijom. Nalazi istraživanja sugeriraju kako je menadžerska spoznaja (globalni sustav razmišljanja) vitalni dio menadžerskog identiteta koji potiče učinkovite izvozne marketinške aktivnosti. Na koncu, u radu se daju praktične i institucionalne implikacije, te ograničenja i preporuke za daljnja istraživanja.

Managerial identity, Global mindset, Export market orientation, SME internationalization, Export performance.

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

79-102.

objavljeno

Podaci o knjizi

Identitet jadranskog prostora Hrvatske: retrospekt i prospekt

Crnjak-Karanović, Biljana ; Derado, Dražen ; Fredotović, Maja ; Petrić, Lidija

Split:

2012.

978-953-281-046-2

Povezanost rada

Ekonomija