Povezanost odgojnih stavova majki sa sociometrijskim statusom njihove djece predškolske dobi (CROSBI ID 377036)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Selak, Ella
Raboteg-Šarić, Zora
hrvatski
Povezanost odgojnih stavova majki sa sociometrijskim statusom njihove djece predškolske dobi
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati postoji li povezanost između sociometrijskih pokazatelja položaja predškolskog djece u grupi vršnjaka i stavova njihovih majki o odgoju djece. Istraživanje je provedeno na uzorku od 152 djece u vrtiću, 86 djevojčica i 66 dječaka te 152 majke. Djeca su procjenjivala svoje vršnjake iz vrtićke grupe na Skali za utvrđivanje sociometrijskog statusa na temelju procjena vršnjaka (Asher, 1979), a u uzorku majki primijenjene su Skale roditeljskih stavova (Falender i Mehrabian, 1980) koje, u okviru PAD modela emocija, mjere ugodnost (P), uzbuđenje (A) i dominantnost (D) u odnosima između roditelja i djece. Skala uzbuđenja pokazala se neadekvatnom za mjerenje majčinih odgojnih stavova, a u adaptiranoj verziji instrumenta zadržane su skraćene skala koje mjere ugodnost i dominantnost u odnosima majki i djece. Djevojčice i dječaci ne razlikuju se s obzirom na socijalni status u grupi vršnjaka, a mlađa su djeca nešto više prihvaćena među vršnjacima nego starija. Socijalni status djece u grupi vršnjaka ne razlikuje se s obzirom na strukturu obitelji i obrazovanje majki. Djeca zaposlenih majki više su prihvaćena među vršnjacima nego djeca nezaposlenih majki. Majčini odgojni stavovi ne razlikuju se statistički značajno s obzirom na spol djeteta. Majke mlađe djece permisivnije su u odgoju, te njihova djeca iskazuju veću dominantnost u obitelji. Manji broj djece u obitelji također je povezan s većom dominacijom djeteta. Sociometrijski indeksi koji ukazuju na prihvaćenost djece u grupi vršnjaka nisu značajno povezani s majčinim odgojnim stavovima. Razlike između popularne, odbačene, izolirane i kontroverzne djece s obzirom na stavove njihovih majki o odgoju također nisu statistički značajne.
predškolska djeca ; roditeljski stavovi o odgoju ; sociometrijski status ; prihvaćenost među vršnjacima
nije evidentirano
engleski
The relationship between mothers’ attitudes toward child rearing and the sociometric status of their preschool children
nije evidentirano
preschool children ; parental attitudes toward child-rearing ; sociometric status ; peer acceptance
nije evidentirano
Podaci o izdanju
48
11.02.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Hrvatski studiji
Zagreb