Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 617897

Povezanost odgojnih stavova majki sa sociometrijskim statusom njihove djece predškolske dobi


Selak, Ella
Povezanost odgojnih stavova majki sa sociometrijskim statusom njihove djece predškolske dobi 2013., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb


Naslov
Povezanost odgojnih stavova majki sa sociometrijskim statusom njihove djece predškolske dobi
(The relationship between mothers’ attitudes toward child rearing and the sociometric status of their preschool children)

Autori
Selak, Ella

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Hrvatski studiji

Mjesto
Zagreb

Datum
11.02.

Godina
2013

Stranica
48

Mentor
Raboteg-Šarić, Zora

Ključne riječi
Predškolska djeca ; roditeljski stavovi o odgoju ; sociometrijski status ; prihvaćenost među vršnjacima
(Preschool children ; parental attitudes toward child-rearing ; sociometric status ; peer acceptance)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati postoji li povezanost između sociometrijskih pokazatelja položaja predškolskog djece u grupi vršnjaka i stavova njihovih majki o odgoju djece. Istraživanje je provedeno na uzorku od 152 djece u vrtiću, 86 djevojčica i 66 dječaka te 152 majke. Djeca su procjenjivala svoje vršnjake iz vrtićke grupe na Skali za utvrđivanje sociometrijskog statusa na temelju procjena vršnjaka (Asher, 1979), a u uzorku majki primijenjene su Skale roditeljskih stavova (Falender i Mehrabian, 1980) koje, u okviru PAD modela emocija, mjere ugodnost (P), uzbuđenje (A) i dominantnost (D) u odnosima između roditelja i djece. Skala uzbuđenja pokazala se neadekvatnom za mjerenje majčinih odgojnih stavova, a u adaptiranoj verziji instrumenta zadržane su skraćene skala koje mjere ugodnost i dominantnost u odnosima majki i djece. Djevojčice i dječaci ne razlikuju se s obzirom na socijalni status u grupi vršnjaka, a mlađa su djeca nešto više prihvaćena među vršnjacima nego starija. Socijalni status djece u grupi vršnjaka ne razlikuje se s obzirom na strukturu obitelji i obrazovanje majki. Djeca zaposlenih majki više su prihvaćena među vršnjacima nego djeca nezaposlenih majki. Majčini odgojni stavovi ne razlikuju se statistički značajno s obzirom na spol djeteta. Majke mlađe djece permisivnije su u odgoju, te njihova djeca iskazuju veću dominantnost u obitelji. Manji broj djece u obitelji također je povezan s većom dominacijom djeteta. Sociometrijski indeksi koji ukazuju na prihvaćenost djece u grupi vršnjaka nisu značajno povezani s majčinim odgojnim stavovima. Razlike između popularne, odbačene, izolirane i kontroverzne djece s obzirom na stavove njihovih majki o odgoju također nisu statistički značajne.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Zora Raboteg-Šarić, )

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb