Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Strah od stranoga jezika u razrednom okruženju (CROSBI ID 594481)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Božinović Nikolina ; Didović Baranac, Sandra Strah od stranoga jezika u razrednom okruženju // Stavovi promjena - promjena stavova / Vučo, Julijana ; Milatović, Biljana (ur.). Nikšić: Filozofski fakultet Nikšić Univerziteta Crne Gore, 2011. str. 239-249

Podaci o odgovornosti

Božinović Nikolina ; Didović Baranac, Sandra

hrvatski

Strah od stranoga jezika u razrednom okruženju

U članku je riječ o strahu od stranoga jezika koji predstavlja važno područje istraživanja u glotodidaktici. Navedeni afektivni faktor ima utjecaj na brojne komponente procesa učenja, kao i na sam uspjeh u učenju. U prvom dijelu rada navedene su ključne definicije pojma straha od stranoga jezika, dok su u drugom dijelu predstavljeni rezultati kvantitativnog istraživanja koje je provedeno na Američkoj visokoj školi za management i tehnologiju u Dubrovniku i na Sveučilištu u Dubrovniku na uzorku od 156 odraslih učenika njemačkog, španjolskog, francuskog i talijanskog jezika koji se uče kao drugi, odnosno treći strani jezik. Za ispitivanje straha od stranoga jezika autorice su koristile Skalu za mjerenje straha od stranoga jezika u razrednoj situaciji (Horwitz, 1983). Cilj istraživanja bio je utvrditi u kojoj je mjeri strah od stranoga jezika prisutan kod učenika stranih jezika. Istraživanjem se također nastojalo utvrditi postojanje spolnih razlika u odnosu na strah od stranoga jezika, razlike u intenzitetu straha među ispitanicima koji uče različite strane jezike, te percepcija ispitanika o težini pojedinog stranih jezika. Rezultati su pokazali da je prosječan strah od stranoga jezika kod naših ispitanika relativno nizak, nadalje nisu utvrđene značajne razlike među ispitanicima s obzirom na spol kao ni s obzirom na pojedini strani jezik koji se uči. Engleski jezik je procijenjen kao najlakši, a francuski kao najteži jezik za učenje. U završnom dijelu navode se implikacije za nastavnu praksu, te se daju smjernice za buduća istraživanja.

strah od stranoga jezika; spolne razlike; skala za mjerenje straha od stranoga jezika

nije evidentirano

engleski

Foreign Language Classroom Anxiety: A Classroom Perspective

nije evidentirano

foreign language anxiety; gender differences; foreign language classroom anxiety scale

nije evidentirano

Podaci o prilogu

239-249.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Stavovi promjena - promjena stavova

Vučo, Julijana ; Milatović, Biljana

Nikšić: Filozofski fakultet Nikšić Univerziteta Crne Gore

978-86-7798-059-7

Podaci o skupu

Stavovi promjena - promjena stavova

predavanje

01.01.2011-01.01.2011

Nikšić, Crna Gora

Povezanost rada

Filologija