Korištenje matematičkih udžbenika obzirom na spol i godine staža učitelja matematike (CROSBI ID 190365)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Domović, Vlatka ; Glasnović Gracin, Dubravka ; Jurčec, Lana
hrvatski
Korištenje matematičkih udžbenika obzirom na spol i godine staža učitelja matematike
U tekstu su prikazani rezultati empirijskog istraživanja o korištenju udžbenika matematike s obzirom na spol i godine staža ispitanika. Ciljevi istraživanja prikazanog u ovom radu su prepoznavanje temeljnih orijentacija učitelja pri korištenju udžbenika, kao i analiza načina korištenja udžbenika kod učitelja s različitim demografskim karakteristikama. Faktorskom analizom izlučena su četiri faktora, od kojih se tri odnose na autoritet udžbenika, a jedan na individualizirani pristup u nastavi matematike. Rezultati ukazuju na velik autoritet matematičkih udžbenika u nastavi matematike viših razreda osnovnih škola u Hrvatskoj, te da se diferencijacija prema sposobnostima učenika u nastavi matematike koristi, ali u maloj mjeri. Također, analiza pokazuje da ne postoje značajne razlike u korištenju udžbenika s obzirom na spol učitelja matematike, dok radno iskustvo značajno utječe na način upotrebe udžbenika u nastavi. Ovi rezultati su promatrani i u kontekstu rezultata nacionalnih ispita iz matematike iz 2007. godine.
učitelj matematike; matematički udžbenik; autoritet udžbenika;
nije evidentirano
engleski
Use of Mathematical Textbooks with Regard to Sex and Years of Service of Mathematics Teachers
nije evidentirano
mathematics teacher; mathematical textbook; authority of textbook;
nije evidentirano