Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 616867

Uporaba matematičkih udžbenika s obzirom na inicijalno obrazovanje učitelja


Domović, Vlatka; Glasnović Gracin, Dubravka; Jurčec, Lana
Uporaba matematičkih udžbenika s obzirom na inicijalno obrazovanje učitelja // Sociologija i Prostor, 193 (2012), 2; 237-256 doi:10.5673/sip.50.2.6 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 616867 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uporaba matematičkih udžbenika s obzirom na inicijalno obrazovanje učitelja
(Initial Teacher Education and the Use of Mathematics Textbooks)

Autori
Domović, Vlatka ; Glasnović Gracin, Dubravka ; Jurčec, Lana

Izvornik
Sociologija i Prostor (1846-5226) 193 (2012), 2; 237-256

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
nastava matematike; učitelj matematike; udžbenik; osnovna škola; nesveučilišni
(maths classes; maths teachers; course books; primary school; teacher education)

Sažetak
Rad se bavi analizom strukture učitelja matematike u osnovnoj školi prema završenom studiju u Hrvatskoj, kao i upotrebom udžbenika u nastavi matematike od strane različitih učitelja matematike (VŠS i VSS). Cilj prikazanoga istraživanja bio je analizirati razlike u korištenju udžbenika između učitelja matematike sa završenom pedagoškom akademijom, učitelja matematike sa završenim nastavničkim sveučilišnim studijem (prof. matematike), te učitelja razredne nastave s pojačanim predmetom matematika. Rezultati pokazuju da se učitelji matematike sa završenom pedagoškom akademijom više oslanjaju na udžbenik i druge materijale (“slijepo korištenje udžbenika”), ali da istovremeno češće prakticiraju individualizirani način rada, prilagođen potrebama učenika. Ovi nalazi su povezani i s radnim iskustvom učitelja u nastavi (Domović i sur., 2012.). Rezultati također pokazuju da učitelji sa završenom pedagoškom akademijom češće prakticiraju individualizirani način rada, prilagođen potrebama učenika. Ispitanici sa završenim sveučilišnim studijem, dakle oni koji su stekli akademski naziv profesora matematike, veliku pažnju poklanjaju matematičkoj točnosti u udžbeničkim sadržajima. Ovi nalazi se mogu povezati sa zahtjevima koji su imali važnu ulogu tijekom njihovoga inicijalnog obrazovanja

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
227-2271168-1700 - Izrada nacionalnog standarda profesionalnih kompetencija nastavnika (Vlatka Domović, )

Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb

Citiraj ovu publikaciju

Domović, Vlatka; Glasnović Gracin, Dubravka; Jurčec, Lana
Uporaba matematičkih udžbenika s obzirom na inicijalno obrazovanje učitelja // Sociologija i Prostor, 193 (2012), 2; 237-256 doi:10.5673/sip.50.2.6 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Domović, V., Glasnović Gracin, D. & Jurčec, L. (2012) Uporaba matematičkih udžbenika s obzirom na inicijalno obrazovanje učitelja. Sociologija i Prostor, 193 (2), 237-256 doi:10.5673/sip.50.2.6.
@article{article, year = {2012}, pages = {237-256}, DOI = {10.5673/sip.50.2.6}, keywords = {maths classes, maths teachers, course books, primary school, teacher education}, journal = {Sociologija i Prostor}, doi = {10.5673/sip.50.2.6}, volume = {193}, number = {2}, issn = {1846-5226}, title = {Initial Teacher Education and the Use of Mathematics Textbooks}, keyword = {maths classes, maths teachers, course books, primary school, teacher education} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Sociological Abstracts
  • SCOPUS
  • SOCIAL SCIENCE CITATION INDEX


Citati