Uporaba matematičkih udžbenika s obzirom na inicijalno obrazovanje učitelja (CROSBI ID 190358)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Domović, Vlatka ; Glasnović Gracin, Dubravka ; Jurčec, Lana
hrvatski
Uporaba matematičkih udžbenika s obzirom na inicijalno obrazovanje učitelja
Rad se bavi analizom strukture učitelja matematike u osnovnoj školi prema završenom studiju u Hrvatskoj, kao i upotrebom udžbenika u nastavi matematike od strane različitih učitelja matematike (VŠS i VSS). Cilj prikazanoga istraživanja bio je analizirati razlike u korištenju udžbenika između učitelja matematike sa završenom pedagoškom akademijom, učitelja matematike sa završenim nastavničkim sveučilišnim studijem (prof. matematike), te učitelja razredne nastave s pojačanim predmetom matematika. Rezultati pokazuju da se učitelji matematike sa završenom pedagoškom akademijom više oslanjaju na udžbenik i druge materijale (“slijepo korištenje udžbenika”), ali da istovremeno češće prakticiraju individualizirani način rada, prilagođen potrebama učenika. Ovi nalazi su povezani i s radnim iskustvom učitelja u nastavi (Domović i sur., 2012.). Rezultati također pokazuju da učitelji sa završenom pedagoškom akademijom češće prakticiraju individualizirani način rada, prilagođen potrebama učenika. Ispitanici sa završenim sveučilišnim studijem, dakle oni koji su stekli akademski naziv profesora matematike, veliku pažnju poklanjaju matematičkoj točnosti u udžbeničkim sadržajima. Ovi nalazi se mogu povezati sa zahtjevima koji su imali važnu ulogu tijekom njihovoga inicijalnog obrazovanja
nastava matematike ; učitelj matematike ; udžbenik ; osnovna škola ; nesveučilišni
nije evidentirano
engleski
Initial Teacher Education and the Use of Mathematics Textbooks
nije evidentirano
maths classes ; maths teachers ; course books ; primary school ; teacher education
nije evidentirano