Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razumijevanje koncepata u fizičkim jednadžbama (CROSBI ID 189940)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Erceg, Nataša ; Aviani, Ivica Razumijevanje koncepata u fizičkim jednadžbama // Napredak (Zagreb), 154 (2013), 1-2; 61-82

Podaci o odgovornosti

Erceg, Nataša ; Aviani, Ivica

hrvatski

Razumijevanje koncepata u fizičkim jednadžbama

U cilju pronalaženja učinkovitih metoda za nastavu fizike istraživali smo kakve su učeničke i studentske sposobnosti rješavanja netradicionalnog problema iz kinematike. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 276 srednjoškolskih učenika i studenata fizike. Radi stjecanja uvida u okružje u kojem učenici stječu svoja znanja, analizirali smo 16 nastavnih materijala iz fizike s ciljem utvrđivanja zastupljenosti netradicionalnih problema u njima, a 48 srednjoškolskih nastavnika smo pitali kako očekuju da bi na postavljena pitanja u zadatku odgovorila većina njihovih učenika. Pred učenike i studente postavili smo problem s pitanjima otvorenog tipa, a nastavnicima smo dali upitnik zatvorenog tipa sastavljen iz odgovora učenika i studenata. Rezultati pokazuju postojanje povezanosti kurikuluma i stupnja obrazovanja s rješivosti zadatka. Međutim, pojedini ispitanici daju netočne odgovore na jednostavna konceptualna pitanja iako točno odgovaraju na pitanje koje zahtijeva matematičke vještine. Nastavnici značajno precjenjuju točnost učeničkih odgovora. Analiza udžbenika i ostalih nastavnih sredstava iz fizike pokazuje da su tradicionalni problemi većinski zastupljeni s tim da nismo našli probleme tipa kojeg smo koristili u istraživanju. To dijelom objašnjava rezultate ispitivanja. Pretpostavljamo da bi se uvođenjem netradicionalnih problema u nastavu fizike sposobnosti matematičkog korištenja i konceptualnog razumijevanja fizičkih jednadžbi mogle razvijati usporedno. U tom smislu planiramo buduća istraživanja koja će se temeljiti na provedenoj studiji.

fizičke jednadžbe ; konceptualno razumijevanje ; kurikulum ; učeničko/studentsko rješavanje problema ; udžbenici iz fizike

nije evidentirano

engleski

Understanding concepts in physical equations

nije evidentirano

physical equations ; conceptual understanding ; curriculum ; students' problem solving ; physics textbooks

nije evidentirano

Podaci o izdanju

154 (1-2)

2013.

61-82

objavljeno

1330-0059

Povezanost rada

Fizika, Pedagogija