Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 614567

Škola kao prostor socijalne integracije djece i mladih u Vukovaru


Čorkalo Biruški, Dinka, Ajduković, Dean
Škola kao prostor socijalne integracije djece i mladih u Vukovaru, Zagreb: Friedrich Ebert Stiftung, 2012 (monografija)


Naslov
Škola kao prostor socijalne integracije djece i mladih u Vukovaru
(School as a space of social integration of the children and youth in Vukovar)

Autori
Čorkalo Biruški, Dinka, Ajduković, Dean

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena

Izdavač
Friedrich Ebert Stiftung

Grad
Zagreb

Godina
2012

Stranica
24

ISBN
978-953-7043-41-4

Ključne riječi
škola; socijalna integracija; međuetnički stavovi i ponašanja; školovanje manjina; manjinska prava; većina; manjina
(school; social integration; interethnic attitudes and behaviors; minority schooling; minority rights; majority; minority)

Sažetak
Knjiga prikazuje rezultate desetogodišnjeg istraživanja stavova prema školovanju u Vukovaru, na uzorku učenika u nastavi na hrvatskom i u nastavi na srpskom jeziku i pismu i njihovih roditelja. Ukupno je ispitano 2117 učenika i 2737 roditelja, u tri vremenske točke: 2001., 2007. i 2011. godine. Također su ispitani i neki indikatori međuetničkih ponašanja. Rezulati su pokazali blagi oporavak međuetničkih stavova i ponašanja tijekom desetogodišnjeg razdoblja, no ti su pomaci vrlo mali i postavlja se pitanje njihove praktične važnosti. Ovo je istraživanje jedno od rijetkih koje pokazuje da je spontani oporavak stavova u zajednici nakon sukoba vrlo spor i da je potrebno ulaganje aktivnog napora kako bi se etničke grupe u zajednici približile i njegovale pozitivne i funkcionalne međuetničke odnose. Istraživanje je također pokazalo da su međuetnički i integracijski stavovi roditelja pozitivniji od stavova njihove djece, kao i da roditelji imaju prisnije kontakte s pripadnicima druge grupe, te pokazuju manju sklonost međuetničkoj diskriminaciji. Ovo istraživanje otvara važno pitanje uloge odijeljenog školovanja većinske i manjinske djece u njihovoj socijalizaciji i posebno socijalnoj integraciji. Na kraju se daju preporuke za organizaciju školovanja u Vukovaru, koje polaze od načela najboljeg interesa djeteta i poštovanja dva temeljna prava - prava djece na školovanje na vlastitu jeziku i pismu, kao i pravo odrastanja u integriranoj zajednici.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301422-1418 - Prilagodba pojedinca i zajednice u vrijeme društvene tranzicije (Dean Ajduković, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Citiraj ovu publikaciju

Čorkalo Biruški, Dinka, Ajduković, Dean
Škola kao prostor socijalne integracije djece i mladih u Vukovaru, Zagreb: Friedrich Ebert Stiftung, 2012 (monografija)
Čorkalo Biruški, Dinka, Ajduković, Dean (2012) Škola kao prostor socijalne integracije djece i mladih u Vukovaru. Zagreb, Friedrich Ebert Stiftung.
@book{book, year = {2012}, pages = {24}, keywords = {school, social integration, interethnic attitudes and behaviors, minority schooling, minority rights, majority, minority}, isbn = {978-953-7043-41-4}, title = {School as a space of social integration of the children and youth in Vukovar}, keyword = {school, social integration, interethnic attitudes and behaviors, minority schooling, minority rights, majority, minority}, publisher = {Friedrich Ebert Stiftung}, publisherplace = {Zagreb} }