Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Nasilje u Bibliji i dramatska teologija (CROSBI ID 189767)

Prilog u časopisu | stručni rad

Tanjić, Željko ; Petrušić, Bruno Nasilje u Bibliji i dramatska teologija // Obnovljeni život, 68 (2013), 1; 93-103

Podaci o odgovornosti

Tanjić, Željko ; Petrušić, Bruno

hrvatski

Nasilje u Bibliji i dramatska teologija

Suvremeno društvo pokazuje uvelike opravdan trend napuštanja i osude svake pojave nasilja koje danas jednostavno nije prihvatljivo. Ovaj rad propitkuje odnos kršćanstva prema onome nasilju koje je sadržano na svetopisamskim stranicama te predstavlja jedan smjer unutar teološkoga promišljanja koji još nije dovoljno poznat u hrvatskome teološkom podneblju. Prvi se dio rada bavi pitanjem nasilja u Bibliji, s posebnim osvrtom na suvremeno shvaćanje toga nasilja te predstavljanjem nekih pomalo novih načina čitanja Biblije. Prvenstveno, analiza se odnosi na čitanje francuskoga antropologa Renéa Girarda. U drugome dijelu rad ukratko predstavlja projekt dramatske teologije isusovca Raymunda Schwagera. Dramatska teologija čita povijest spasenja kao dramu kojoj je autor Bog, ali čiji likovi imaju izvjesnu dozu autonomije. Vrhunac te drame, kao i ključ kojim se ona ispravno čita u cijelosti, jest događaj Isusa Krista.

nasilje; Biblija; dramatska teologija; objava; povijest spasenja; drama

Contemporary society demonstrates a largely justifiable trend toward the rejection and condemnation of violence in any form which today is simply not acceptable. This article reexamines the relation of Christianity toward the violence contained within the pages of Holy Scripture and presents a direction taken in theological reflection of the same which the Croatian theological milieu is insufficiently acquainted with. The first section deals with the issue of violence in the Bible, particularly how it is understood today, and introduces some relatively new ways of reading the Bible. Primarily, this applies to reading the French anthropologist René Girard. In the second section the study briefly presents Jesuit Raymund Schwager’s project of dramatic theology. Dramatic theology reads salvation history as a drama, the author of which is God, but with characters that possess a certain dose of autonomy. The climax of the drama as well as the key to a correct reading of it in its entirety is the event of Jesus Christ.

engleski

Violence in the Bible and Dramatic Theology

nije evidentirano

violence; Bible; dramatic theology; revelation; salvation history; drama

nije evidentirano

Podaci o izdanju

68 (1)

2013.

93-103

objavljeno

0351-3947

Povezanost rada

Filozofija, Teologija

Poveznice
Indeksiranost