Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

SOCIJALNA KONVERGENCIJA NOVIH ZEMALJA ČLANICA EUROPSKE UNIJE (EU12) - PREDUVJET EKONOMSKE I SOCIJALNE KOHEZIJE EU (CROSBI ID 376543)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Cvečić, Igor SOCIJALNA KONVERGENCIJA NOVIH ZEMALJA ČLANICA EUROPSKE UNIJE (EU12) - PREDUVJET EKONOMSKE I SOCIJALNE KOHEZIJE EU / Kandžija, Vinko (mentor); Rijeka, Ekonomski fakultet, Rijeka, . 2012

Podaci o odgovornosti

Cvečić, Igor

Kandžija, Vinko

hrvatski

SOCIJALNA KONVERGENCIJA NOVIH ZEMALJA ČLANICA EUROPSKE UNIJE (EU12) - PREDUVJET EKONOMSKE I SOCIJALNE KOHEZIJE EU

Procesi socijalne integracije u Europskoj uniji odvijaju se kroz različite oblike, odnosno tipove. U određenim područjima socijalne politike došlo je do harmonizacije (usklađivanja) politika ili do aproksimacije (približavanja) zakonodavstva, ali i do stvaranja jedinstvenih područja (npr. unutarnje tržište rada). Socijalna konvergencija je praktički spontani proces uvjetovan sličnim problemima, izazovima i trendovima u pojedinim članicama, ali i pojačanim oblicima suradnje ili učincima spill-over-a, što je utjecalo na proces pojačane integracije i omogućilo realizaciju sličnih ishoda. Poduzete reforme u sustavima socijalne zaštite tijekom posljednja tri desetljeća naročito su utjecale na sustave zdravstva, mirovina i naknada za nezaposlene, koji postaju sve sličniji. Dakle, područje socijalne konvergencije u EU karakteriziraju pojačana sličnost socijalnih politika i/ili socijalnih sustava država članica, ali uglavnom bez zajedničke regulative. Socijalna konvergencija neizostavno se veže uz proces realne konvergencije, odnosno procesa gospodarskog povezivanja i/ili ujednačavanja, što se najčešće mjeri promjenama u BDP-u po stanovniku. Međutim, politike, trendovi i indikatori mogu konvergirati bez realne integracije, kao jednostavan rezultat aktivnosti poduzetih u pojedinim zemljama ili kao rezultat neupravljanih socijalnih trendova. Ekonomska istraživanja najčešće socijalnu konvergenciju proučavaju kroz prizmu smanjenja razlika u rashodima za socijalnu zaštitu između pojedinih zemalja. Iskustva su pokazala kako se socijalna konvergencija ne mora ostvarivati istovremeno s realnom konvergencijom, ali to ovisi prvenstveno o korištenim instrumentima ostvarivanja integracije, odnosno konvergencije u socijalnoj sferi. Nadalje, novija istraživanja pokazuju kako je velika vjerojatnost održavanja određenih specifičnosti pojedinih zemalja, što ukazuje na postojanje različitih stacionarnih stanja. Dakle, različite zemlje ne moraju konvergirati jednakoj ravnotežnoj točki. Na temelju provedene analize, može se tvrditi kako je među novim zemljama članicama EU-a doista ostvaren određeni pomak u socijalnoj konvergenciji prema zemljama EU15, iako je učinak neujednačen kada se promatraju pojedine zemlje. Intenzitet konvergencije posebno je pojačan ulaskom tih zemalja u Europsku uniju i provođenjem zajedničkih politika i ciljeva, iz čega proizlazi kako članstvo u Uniji tim zemljama doista predstavlja način ostvarivanja ekonomske i socijalne kohezije.

socijalna konvergencija; Europska unija; nove zemlje članice; socijalna politika; ekonomska i socijalna kohezija

nije evidentirano

engleski

SOCIAL CONVERGENE OF NEW EU MEMBER COUNTRIES (EU12) - PRECONDITION OF ECONOMIC AND SOCIAL COHESION IN THE EU

nije evidentirano

social convergence; European Union; new member countries; social policy; economic and social cohesion

nije evidentirano

Podaci o izdanju

260

19.07.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Rijeka

Rijeka

Povezanost rada

Ekonomija