Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 613842

Analiza razlika kinantropoloških obilježja kod učenica i učenika prvih razreda osnovne škole


Meštrović, Mihaela; Mastelić, Magdalena; Babin, Bojan
Analiza razlika kinantropoloških obilježja kod učenica i učenika prvih razreda osnovne škole // Proceedings Book of the 4th International Scientific Conference "Contemporary Kinesiology" / Miletić, Đurđica ; Krstulović, Saša ; Grgantov, Zoran ; Bavčević, Tonči ; Kezić, Ana (ur.).
Split: Faculty of Kinesiology, University of Split, 2012. str. 545-551 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Analiza razlika kinantropoloških obilježja kod učenica i učenika prvih razreda osnovne škole
(Anthropological Analysis of Differences in the Characteristics of Male and Female Students of the First Grade of Elementary School)

Autori
Meštrović, Mihaela ; Mastelić, Magdalena ; Babin, Bojan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Proceedings Book of the 4th International Scientific Conference "Contemporary Kinesiology" / Miletić, Đurđica ; Krstulović, Saša ; Grgantov, Zoran ; Bavčević, Tonči ; Kezić, Ana - Split : Faculty of Kinesiology, University of Split, 2012, 545-551

Skup
4th International Scientific Conference "Contemporary Kinesiology"

Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 24-26.08.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Kinantropološka analiza ; učenici i učenice ; prvi razred ; osnovna škola
(Anthropological analysis ; male and female students ; first grade ; elementary school)

Sažetak
Osnovni cilj istraživanja bio je utvrditi postoje li razlike između učenica i učenika prvih razreda u kinantropološkim obilježjima, a što je nužna pretpostavka za učinkovito planiranje i programiranje u području tjelesne i zdravstvene kulture. U svrhu provjere osnovnih hipoteza, koje su proizašle iz istraživanja izmjeren je uzorak od 635 dječaka i 647 djevojčica u dobi od 7 do 9 godina. Ispitanici su izmjereni u 11 standardnih školskih testova: 4 morfološke mjere, 6 motoričkih testova i 1 test funkcionalne aerobne sposobnosti. Nad podacima su izračunati parametri deskriptivne statistike, i to: aritmetička sredina, standardna devijacija, minimalni rezultat te maksimalni rezultat. Normalitet distribucije podataka testiran je upotrebom Kolmogorov-Smirnovljeva testa. Sve varijable, osim varijabli skok udalj iz mjesta i trčanje 3 minute, normalno su distribuirani. Provedenom diskriminacijskom analizom izolirana je jedna diskriminacijska funkcija sa varijancom (svojstvene vrijednost) faktora tj. diskriminacijske funkcije na nivou λ = 0, 16, odnosno srednjom vrijednošću kanoničkog koeficijenta korelacije R = 0, 37. Radi parcijalnog doprinosa pojedinih varijabli razlici analiziranih uzoraka provedena je i univarijatna analiza varijance – ANOVA. Utvrđene su razlike između dječaka i djevojčica u pet varijabli i to po jedna iz morfološkog i funkcionalnog prostora, a preostale tri iz motoričkog prostora.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kineziologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
227-2271694-1696 - Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju (Ivan Prskalo, )

Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Kineziološki fakultet, Split

Autor s matičnim brojem:
Bojan Babin, (366012)