Povezanost nekih motoričkih sposobnosti i uspješnosti u učenju kod učenika srednje škole (CROSBI ID 189694)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Babin, Josip ; Vlahović, Lidija
makedonski
Povezanost nekih motoričkih sposobnosti i uspješnosti u učenju kod učenika srednje škole
Istraživanje je sprovedeno na uzorku od 152 učenika muškog spola, starosne dobi od 17 do 19 godina, s ciljem da se utvrdi povezanost 23 motorička testa i općeg školskog znanja na kraju školske godine. Prema dobivenim rezultatima, nakon obrade podataka regresijskom analizom u manifestnom motoričkom prostoru, može se pretpostaviti da je organizacija centralnog živčanog sistema bolja kod učenika koji postižu bolje rezultate kako u školskom znanju tako i u testovima motoričkih sposobnosti. Najviše vrijednosti koeficijenata korelacije pokazali su testovi koraci u stranu, preskakivanje horizontalne vijače i taping nogom, a za to su vjerojatno odgovorni mehanizmi za strukturiranje i kontrolu pokreta. Znači, radi se o učenicima kod kojih je propusnost živčanih putova vjerojatno bolja, budući da su sposobni ostvariti optimalnu razinu podražljivosti centralnog živčanog sustava.
motoričke sposobnosti ; uspjeh u učenju ; učenici srednje škole
nije evidentirano
engleski
Connection of Certain Biomotor Abilities With School Success of High School Students
nije evidentirano
motor abilities ; success in school ; high school students
nije evidentirano