Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

KOMPARATIVNO ISTRAŽIVANJE KURIKULUMA OBRAZOVANJA ANDRAGOGA U EUROPI (CROSBI ID 376507)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Kušić, Siniša KOMPARATIVNO ISTRAŽIVANJE KURIKULUMA OBRAZOVANJA ANDRAGOGA U EUROPI / Klapan, Anita (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2012

Podaci o odgovornosti

Kušić, Siniša

Klapan, Anita

hrvatski

KOMPARATIVNO ISTRAŽIVANJE KURIKULUMA OBRAZOVANJA ANDRAGOGA U EUROPI

U ovom radu provedeno je komparativno istraživanje kurikuluma obrazovanja andragoga u odabranim europskim zemljama. Obrazovanje andragoga ključan je čimbenik kvalitete obrazovanja i učenja odraslih. Uvažavajući ulogu obrazovanja i učenja odraslih u kontekstu cjeloživotnog učenja te posljedice globalizacijskih procesa, sve učestalije postaju rasprave o definiranju kompetencija andragoga što dovodi do osmišljavanja i osuvremenjivanja kurikuluma za njihovo obrazovanje. Obrazovanje odraslih u Europi razvilo se je u različitim društvenim, političkim, gospodarskim i kulturnim kontekstima s nizom specifičnih odrednica. U tom pogledu obilježja sustava za obrazovanje odraslih odnosno kontekst u kojem andragozi djeluju i poimanje profesije andragoga značajno utječu na obrazovanje andragoga odnosno na osmišljavanje kurikuluma za njihovo inicijalno obrazovanje i daljnje stručno usavršavanje. U komparativnom istraživanju kurikuluma obrazovanja andragoga provedenog u ovom radu primijenjena je holistička paradigma i kvalitativni pristup putem metode mnogostruke studije slučaja. Cilj istraživanja jest na temelju postojećih sustava obrazovanja odraslih i poimanja profesije andragoga identificirati, analizirati te usporediti kurikulume obrazovanja andragoga na namjerno odabranom uzorku. Istraživanje je provedeno na uzorku od šest namjerno odabranih zemalja: Ujedinjeno Kraljevstvo, Francuska, Njemačka, Danska, Estonija i Hrvatska. Komparativno istraživanje kurikuluma obrazovanja andragoga u šest europskih zemalja pokazalo je iznimnu šarolikost postojećih kurikuluma obrazovanja andragoga. Na temelju rezultata istraživanja mogu se izdvojiti kurikulumi obrazovanja andragoga koji se razlikuju s obzirom na područje sustava obrazovanja odraslih, kurikulumi obrazovanja općeg profila andragoga, kurikulumi koji su utemeljeni na profesionalnim standardima za andragoge i nestandardizirani kurikulumi obrazovanja andragoga. Također, rezultati su pokazali sličnosti i razlike kurikuluma obrazovanja andragoga s obzirom na oblike obrazovanja, razinu, trajanje, ciljeve, ishode učenja/ kompetencije i sadržaje. U zaključnom dijelu rada kurikulumi obrazovanja andragoga u šest europskih zemalja grupirani su prema Pflügerovoj klasifikaciji u akademski, na područje usmjeren i problemsko usmjeren model.

kurikulumi obrazovanja andragoga; sustavi obrazovanja odraslih; profesija andragoga; obrazovanje odraslih; komparativno istraživanje; studija slučaja; Ujedinjeno Kraljevstvo; Francuska; Njemačka; Danska; Estonija; Hrvatska

nije evidentirano

engleski

COMPARATIVE RESEARCH OF EDUCATION CURRICULUMS FOR ADULT EDUCATORS IN EUROPE

nije evidentirano

education curriculums for adult educators; adult education systems; adult educator profession; adult education; comparative research; case study; United Kingdom; France; Germany; Denmark; Estonia; Croatia

nije evidentirano

Podaci o izdanju

425

23.07.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija