Strategije rasta poduzeća za distribuciju kemijskih proizvoda (CROSBI ID 376501)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Dragović, Tomislav
Gregov, Zrinka
hrvatski
Strategije rasta poduzeća za distribuciju kemijskih proizvoda
Malo obiteljsko poduzeće Lilikem d.o.o. koje zastupa proizvođače aditiva i katalizatora za motorna ulja suočava se s padom profita i gubi konkurentsku prednost na hrvatskom tržištu. Cilj istraživanja je bio temeljem procjene vanjskih i unutarnjih čimbenika rasta preporučiti primjerenu strategiju. Uz pregled znanstvene i stručne literature iz ovog područja, u istraživanju su korištene različite metode i menadžerski alati. Vanjsko okruženje analizirano je pomoću PESTEL analize, a stanje industrije pomoću Porterovih pet konkurentskih sila. Rezultati su pokazali da za navedenu djelatnost postoje mogućnosti rasta na tržištu. Analiza dosadašnjeg poslovanja i potencijala rasta samog poduzeća obavljena je prema okviru rasta Allana Gibba. Rezultati MOF i RECoIL analize su pokazali da iako poduzeće posljednjih godina bilježi pad profita ipak ima dobar unutarnji potencijal rasta. . Isto tako SWOT analizom unutarnjih jakosti i slabosti te vanjskih prilika i prijetnji pokazalo se da unatoč prijetnjama okrupnjavanja u toj djelatnosti, postoji mogućnost opstanka i za mala zastupstva ukoliko budu stvarala novu ponudu. Ansoffovom matricom generirane su različite moguće strategije rasta s obzirom na razvoj novih proizvoda i usluga te izlazak na nova tržišta. Odabrane su tri strategije: proširenje zastupstva, uvođenje distribucije baznih i transformatorskih ulja i proizvodnja mješavine ulja za brzohodne motore. Na temelju svih dobivenih rezultata istraživanja zaključuje se da je najbolje kombinirati sve tri navedene strategije. Preporučuje se daljnja istraživanja i redovito praćenje promjena u vanjskom okruženju, tehničkih dostignuća, tržišnih trendova i ekoloških standarda na području primjene aditiva i katalizatora.
strategija rasta; malo poduzeće; distributer; kemijski proizvodi
nije evidentirano
engleski
Growth strategies of company for chemical products distribution
nije evidentirano
growth strategy; small business; distribution; chemical products
nije evidentirano
Podaci o izdanju
84
15.01.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Veleučilište VERN, Zagreb
Zagreb