Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Europski jezični portfolio u nastavnoj praksi njemačkoga jezika (CROSBI ID 593685)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Košuta, Nataša ; Vičević, Sanja Europski jezični portfolio u nastavnoj praksi njemačkoga jezika // Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici / Pon, Leonard ; Karabalić, Vladimir ; Cimer, Sanja (ur.). Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2012. str. 323-337

Podaci o odgovornosti

Košuta, Nataša ; Vičević, Sanja

hrvatski

Europski jezični portfolio u nastavnoj praksi njemačkoga jezika

U ovom se radu problematizira uključenost odgojno- obrazovnih funkcija i ciljeva Europskoga jezičnog portfolija (EJP) u nastavnu praksu njemačkoga jezika u osnovnoj školi. Budući da je EJP na europskoj razini već desetak godina prisutan kao pomoć u promicanju višejezičnosti i višekulturalnosti te u poticanju samostalnoga učenja i sposobnosti samoocjenjivanja, u ovom se istraživanju polazi od pretpostavke da su neki od njegovih ciljeva integrirani u nastavu stranoga jezika u Hrvatskoj. Kako bi se to ispitalo, proveden je upitnik na uzorku nastavnika njemačkoga jezika u osnovnim školama Primorsko- goranske županije. Čestice u upitniku oblikovane su na temelju odgojno-obrazovnih uloga EJP-a za učenike i učenice od 11 do 15 godina. Potom su analizirani udžbenici i radne bilježnice kojima se anketirani nastavnici služe u svome radu. Analiza je provedena prema sljedećim kriterijima: samoprocjena, strategije učenja, sociokulturalno znanje i međukulturalna iskustva. Razvijanje sposobnosti samoprocjene, osvješćivanje stilova i strategija učenja te osvješćivanje međukulturalnih iskustava odgojno-obrazovne su funkcije EJP-a usmjerene k osamostaljivanju učenika u procesu učenja stranoga jezika. Rezultati provedenoga istraživanja ukazuju na to da ciljevi EJP-a još uvijek nisu postali dijelom nastavne prakse njemačkoga jezika. Stoga oni upućuju na potrebu sustavnoga stručnog usavršavanja nastavnika, kao i na potrebu osmišljavanja konkretnih aktivnosti s ciljem implementiranja elemenata EJP-a u nastavu njemačkoga jezika u osnovnoj školi.

EJP za učenike i učenice od 11 do 15 godina ; samoprocjena ; strategije učenja ; međukulturalna iskustva ; samostalnost u učenju ; strani jezik u osnovnoj školi

nije evidentirano

engleski

ELP in teaching German as a foreign language

nije evidentirano

ELP (ages 11-15) ; self-assessment ; learning strategies ; cross-cultural experiences ; learning autonomy ; foreign language in elementary school

nije evidentirano

Podaci o prilogu

323-337.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici

Pon, Leonard ; Karabalić, Vladimir ; Cimer, Sanja

Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)

978-953-314-049-0

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filologija