Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 612583

Tko je popularan u ranoj adolescenciji? Povezanost percipirane popularnosti sa spolom i usamljenosti


Putarek, Vanja; Keresteš, Gordana
Tko je popularan u ranoj adolescenciji? Povezanost percipirane popularnosti sa spolom i usamljenosti // Društvena istraživanja, 21 (2012), 4; 949-968 doi:10.5559/di.21.4.07 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


Naslov
Tko je popularan u ranoj adolescenciji? Povezanost percipirane popularnosti sa spolom i usamljenosti
(Who is Popular in Early Adolescence? The Relationship between Perceived Popularity and Gender and Loneliness)

Autori
Putarek, Vanja ; Keresteš, Gordana

Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 21 (2012), 4; 949-968

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Percipirana popularnost; rana adolescencija; spolne razlike; usamljenost
(Perceived popularity; early adolescence; gender differences; loneliness)

Sažetak
U novije vrijeme istraživači ističu potrebu za razlikovanjem popularnosti adolescenata definirane afektivnom sociometrijom od tzv. percipirane popularnosti. Određivanje percipirane popularnosti provodi se prosudbenom sociometrijom, u kojoj se od pojedinca traži izravna procjena popularnosti ostalih članova određene grupe. Dok o prediktorima i korelatima konvencionalne sociometrijske popularnosti postoje brojna istraživanja, činitelji povezani s percipiranom popularnosti slabo su istraženi. Stoga je cilj ovog istraživanja bio utvrditi povezanost percipirane popularnosti sa spolom procjenjivača i procjenjivane osobe te usamljenošću u ranoj adolescenciji. U istraživanju je sudjelovalo 290 učenika šestih i sedmih razreda osnovne škole. Podaci su prikupljeni Sociometrijskim upitnikom percipirane popularnosti i UCLA skalom usamljenosti (Verzija 3). Pokazalo se da mladići procjenjuju druge mladiće popularnijima nego djevojke, a djevojke procjenjuju druge djevojke popularnijima nego mladiće. Takva spolna pristranost puno je izraženija u skupini mladića. Nisko popularni učenici obaju spolova bili su usamljeniji od srednjepopularnih i visokopopularnih učenika, a između srednjepopularnih i visokopopularnih nije bilo razlike u usamljenosti. Spol se nije pokazao moderatorom odnosa između percipirane popularnosti i usamljenosti. Dobiveni rezultati mogu pomoći u prevenciji emocionalnih i ponašajnih problema povezanih s poteškoćama u međuljudskim odnosima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301683-1400 - Ličnost roditelja i roditeljstvo tijekom tranzicije djeteta u adolescenciju (Gordana Keresteš, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Časopis indeksira:


  • Current Contents Connect (CCC)
  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • IBSS - The International Bibliography of the Social Sciences
  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts


Citati