Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga ispitne anksioznosti i roditeljske uključenosti u objašnjenju akademskog uspjeha studenata (CROSBI ID 376419)

Ocjenski rad | diplomski rad

Zver, Dijana Uloga ispitne anksioznosti i roditeljske uključenosti u objašnjenju akademskog uspjeha studenata / Živčić-Bećirević, Ivanka (mentor); Rijeka, Filozofski fakultet u Rijeci, . 2012

Podaci o odgovornosti

Zver, Dijana

Živčić-Bećirević, Ivanka

hrvatski

Uloga ispitne anksioznosti i roditeljske uključenosti u objašnjenju akademskog uspjeha studenata

Mnogi se studenti suočavaju s poteškoćama u postizanju akademskog uspjeha stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati ulogu roditeljske uključenosti i podrške autonomije te kognitivne i emocionalne komponente ispitne anksioznosti u objašnjenju akademskog uspjeha studenata, nakon kontrole efekata spola i kognitivnih sposobnosti. Također, istraživala se uloga roditeljske uključenosti i podrške autonomije u objašnjenju ispitne anksioznosti kao važne odrednice akademskog uspjeha, nakon kontrole efekata spola i anksioznosti kao osobine ličnosti. Istraživanje je provedeno longitudinalno sa 490 studenata Sveučilišta u Rijeci koji su tokom prve, druge i treće godine preddiplomskog studija ispunjavali odabrane mjere: Upitnik općih podataka, Test kognitivnih sposobnosti, Upitnik anksioznosti kao stanja i osobine ličnosti: ljestvica anksioznosti kao osobine ličnosti, Upitnik ispitne anksioznosti te Upitnik roditeljske uključenosti u fakultetsko funkcioniranje. Rezultati otkrivaju kako više razine ispitne anksioznosti imaju studentice u odnosu na studente, studenti s višim razinama osobine anksioznosti, oni s višom percipiranom roditeljskom uključenosti te oni s nižom percipiranom podrškom autonomije. Također, studentice u odnosu na studente, studenti s višim kognitivnim sposobnostima, oni s nižim razinama kognitivne te višim razinama emocionalne komponente ispitne anksioznosti imaju veći akademski uspjeh na studiju. Roditeljska uključenost i roditeljska podrška autonomije nisu se pokazale značajnim prediktorima akademskog uspjeha.

akademski uspjeh studenata; ispitna anksioznost; roditeljska uključenost; roditeljska podrška autonomije

nije evidentirano

engleski

The role of test anxiety and parental involvement in explaining the academic achievement of college students

nije evidentirano

academic achievement of college students; test anxiety; parental involvement; parental support of autonomy

nije evidentirano

Podaci o izdanju

73

26.09.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

Psihologija