Uloga ispitne anksioznosti i roditeljske uključenosti u objašnjenju akademskog uspjeha studenata (CROSBI ID 376419)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Zver, Dijana
Živčić-Bećirević, Ivanka
hrvatski
Uloga ispitne anksioznosti i roditeljske uključenosti u objašnjenju akademskog uspjeha studenata
Mnogi se studenti suočavaju s poteškoćama u postizanju akademskog uspjeha stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati ulogu roditeljske uključenosti i podrške autonomije te kognitivne i emocionalne komponente ispitne anksioznosti u objašnjenju akademskog uspjeha studenata, nakon kontrole efekata spola i kognitivnih sposobnosti. Također, istraživala se uloga roditeljske uključenosti i podrške autonomije u objašnjenju ispitne anksioznosti kao važne odrednice akademskog uspjeha, nakon kontrole efekata spola i anksioznosti kao osobine ličnosti. Istraživanje je provedeno longitudinalno sa 490 studenata Sveučilišta u Rijeci koji su tokom prve, druge i treće godine preddiplomskog studija ispunjavali odabrane mjere: Upitnik općih podataka, Test kognitivnih sposobnosti, Upitnik anksioznosti kao stanja i osobine ličnosti: ljestvica anksioznosti kao osobine ličnosti, Upitnik ispitne anksioznosti te Upitnik roditeljske uključenosti u fakultetsko funkcioniranje. Rezultati otkrivaju kako više razine ispitne anksioznosti imaju studentice u odnosu na studente, studenti s višim razinama osobine anksioznosti, oni s višom percipiranom roditeljskom uključenosti te oni s nižom percipiranom podrškom autonomije. Također, studentice u odnosu na studente, studenti s višim kognitivnim sposobnostima, oni s nižim razinama kognitivne te višim razinama emocionalne komponente ispitne anksioznosti imaju veći akademski uspjeh na studiju. Roditeljska uključenost i roditeljska podrška autonomije nisu se pokazale značajnim prediktorima akademskog uspjeha.
akademski uspjeh studenata; ispitna anksioznost; roditeljska uključenost; roditeljska podrška autonomije
nije evidentirano
engleski
The role of test anxiety and parental involvement in explaining the academic achievement of college students
nije evidentirano
academic achievement of college students; test anxiety; parental involvement; parental support of autonomy
nije evidentirano
Podaci o izdanju
73
26.09.2012.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Rijeci
Rijeka