Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Zadovoljstvo životom studenata: jesu li roditelji i dalje važni? (CROSBI ID 593564)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Smojver-Ažić, Sanja ; Martinac Dorčić, Tamara ; Jakovčić, Ines Zadovoljstvo životom studenata: jesu li roditelji i dalje važni? // Psihološki aspekti suvremene obitelji, braka i roditeljstva : knjiga sažetaka / Brajša Žganec, Andrea ; Lopižić, Josip ; Penezić, Zvjezdan (ur.). Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2012. str. 161-161

Podaci o odgovornosti

Smojver-Ažić, Sanja ; Martinac Dorčić, Tamara ; Jakovčić, Ines

hrvatski

Zadovoljstvo životom studenata: jesu li roditelji i dalje važni?

Teorija samoodređenja ističe postojanje triju temeljnih psiholoških potreba: potreba za autonomijom, kompetencijom i povezanosti. Zadovoljenje ovih potreba važan je izvor mentalnog zdravlja pojedinca. Stupanj zadovoljenja potreba ovisi o poticajima i podršci iz okruženja, a jedan od bitnih izvora podrške jesu roditelji. Cilj je ovog rada prikazati u kojoj mjeri je zadovoljstvo studenata povezano s percepcijom roditeljske uključenosti u fakultetsko funkcioniranje, zadovoljstom organizacijom studija i sobom kao studentom te psihološkim potrebama. Istraživanje je dio šireg projekta trogodišnjeg praćenja slučajnog uzorka studenata riječkog sveučilišta. Ovdje su analizirani podaci prikupljeni u drugoj i trećoj fazi istraživanja. Upitnik roditeljske uključenosti u fakultetsko funkcioniranje primijenjen je na drugoj godini, a Upitnik zadovoljstva životom, Upitnik zadovoljstva studijem te Upitnik psiholoških potreba na trećoj godini studija. Uzorak čini 151 studenta (102 djevojke, 49 mladića), od kojih je njih dvije trećine u roku završilo preddiplomski studij. Ispitani studenti su u prosjeku zadovoljni životom, a zadovoljstvo životom je u značajnoj korelaciji sa svim promatranim varijablama. S ciljem razmatranja doprinosa roditeljskog ponašanja, zadovoljstva studijem i stupnja zadovoljenja potreba u objašnjenju zadovoljstva životom provedena je hijerahijska regresijska analiza. Prediktorske varijable objašnjavaju značajni dio varijance zadovoljstva životom. Kao pojedinačni pozitivni prediktori u posljednjem koraku izdvajaju se roditeljska podrška, zadovoljstvo sobom kao studentom te potreba za autonomijom i za povezanošću. Osobna uključenost roditelja podržava potrebu studenata za povezanošću i odnosi se na pružanje podrške iskazane kroz roditeljsku interes i informiranost o fakultetskom funkcioniranju. Roditelji koji ujedno i podržavaju samostalnost studenta doprinose i zadovoljenju potrebe za autonomijom. Studenti kojima su zadovoljene potrebe za povezanošću i autonomijom su i zadovoljniji životom. Ovo je istraživanje potvrdilo važnost odnosa s roditeljima i u vrijeme prijelaza u odraslu dob.

zadovoljstvo životom; psihološke potrebe; uključenost roditelja; studenti

nije evidentirano

engleski

The university students’ life satisfaction: are the parents still important?

nije evidentirano

life satisfaction; psychological needs; parental involvement; university students

nije evidentirano

Podaci o prilogu

161-161.

2012.

nije evidentirano

objavljeno

978-953-55079-1-8

Podaci o matičnoj publikaciji

Psihološki aspekti suvremene obitelji, braka i roditeljstva : knjiga sažetaka

Brajša Žganec, Andrea ; Lopižić, Josip ; Penezić, Zvjezdan

Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

Podaci o skupu

20. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa

predavanje

07.11.2012-10.11.2012

Dubrovnik, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija