Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 612235

Kompetencije odgojitelja djece rane i predškolske dobi za inkluzivnu praksu


Bouillet, Dejana
Kompetencije odgojitelja djece rane i predškolske dobi za inkluzivnu praksu // Pedagogijska istraživanja, 8 (2011), 2; 323-340 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 612235 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kompetencije odgojitelja djece rane i predškolske dobi za inkluzivnu praksu
(Competencies of pre-school teachers for inclusive practice)

Autori
Bouillet, Dejana

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-78888) 8 (2011), 2; 323-340

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
kompetencije odgojitelja predškolske djece; inkluzivna praksa; socijalno funkcioniranje djece s posebnim potrebama
(pre-school teacher xompetencies; inclusive practice; social functioning of children with special educational needs)

Sažetak
Smisao ovoga rada je analiza manifestiranja profesionalnih kompetencija odgojitelja djece rane i predškolske dobi za kvalitetnu inkluzivnu praksu u hrvatskim predškolskim ustanovama. Osnova rada je hipoteza da se uz višu razinu manifestiranja profesionalnih kompetencija odgojitelja značajnih za inkluzivnu praksu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja vezuje uspješnije socijalno funkcioniranje djece s posebnim potrebama. Hipoteza je provjerena manjim istraživanjem provedenom putem procjena 93 odgojitelja i djece s posebnim potrebama u hrvatskim vrtićima. Faktorskim analizama je utvrđeno da su među kompetencijama odgojitelja osobito važne suradnja s obiteljima i stručnjacima, usklađivanje kurikuluma s individualnim potrebama djece, promicanje inkluzivne kulture u vrtiću i aktivno sudjelovanje odgojitelja u procjenama posebnih potreba djece. U pogledu socijalnog funkcioniranja djece pokazalo se da su njihova osnovna obilježja neprilagođeno/integrirano ponašanje te razina primjerenosti psihosocijalnog razvoja djeteta. Dobiveni rezultati potvrdili su postavljenu hipotezu. Utvrđeno je, nadalje, da se odgojitelji međusobno znatno razlikuju u stupnju manifestiranja profesionalnih kompetencija za inkluzivnu praksu te da djeca s posebnim potrebama mogu, ali ne moraju imati socijalizacijske teškoće. S time u vezi autorica nudi smjernice za unaprjeđivanje inkluzivne prakse u hrvatskim predškolskim ustanovama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
227-2271168-1700 - Izrada nacionalnog standarda profesionalnih kompetencija nastavnika (Vlatka Domović, )

Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Dejana Bouillet (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Bouillet, Dejana
Kompetencije odgojitelja djece rane i predškolske dobi za inkluzivnu praksu // Pedagogijska istraživanja, 8 (2011), 2; 323-340 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Bouillet, D. (2011) Kompetencije odgojitelja djece rane i predškolske dobi za inkluzivnu praksu. Pedagogijska istraživanja, 8 (2), 323-340.
@article{article, author = {Bouillet, D.}, year = {2011}, pages = {323-340}, keywords = {pre-school teacher xompetencies, inclusive practice, social functioning of children with special educational needs}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {8}, number = {2}, issn = {1334-78888}, title = {Competencies of pre-school teachers for inclusive practice}, keyword = {pre-school teacher xompetencies, inclusive practice, social functioning of children with special educational needs} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts