Sveučilišni nastavnici i zalaganje u zajednici (CROSBI ID 47328)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Ćulum, Bojana ; Ledić, Jasminka ; Rončević, Nena
hrvatski
Sveučilišni nastavnici i zalaganje u zajednici
Autorice analiziraju podatke prikupljene u okviru projekta “Changes in Academic Profession - CAP”, koje je tijekom 2007. i 2008. godine provedeno u Nizozemskoj, Njemačkoj, Finskoj, Italiji, Norveškoj, Portugalu i Velikoj Britaniji, a tijekom 2010. i 2011. godine, u okviru projekta “The Academic Profession in Europe: responses to societal challenges - EUROAC”, u Austriji, Švicarskoj, Irskoj, Poljskoj i Hrvatskoj, na ukupnom uzorku od 17, 745 nastavnika/ispitanika. Budući da upitnik korišten u istraživanju nije uključivao zaseban dio o akademskoj djelatnosti zalaganja u zajednici – autorice su analizirale različite elemente iz upitnika koji se podvode pod pojam 'zalaganja u zajednici'. Iscrpnom statističkom analizom autorice pokazuju da nastavnici - bez obzira na njihov status ili pripadnost instituciji (sveučilišta/druge institucije visokog obrazovanja) - najviše vremena posvećuju nastavnim i istraživačkim aktivnostima, a znatno manje vremena posvećuju aktivnostima zalaganja u zajednici. Veća je vjerojatnost da će se nastavnici uključiti u one djelatnosti zalaganja u zajednici koje su povezane s nastavom i istraživanjem, nego u one orijentirane prema politici ili prema organizacijama civilnoga društva i projektima u (lokalnoj) zajednici. Ipak, bez obzira na brojna ograničenja i izazove djelatnosti zalaganja u zajednici, mnogi nastavnici imaju pozitivne stavove o važnosti ove akademske djelatnosti i dijele pozitivno stajalište u vezi s primjenom akademskog znanja, kao i s njihovom profesionalnom obvezom da primjene svoje znanje u pokušaju pružanja odgovora na potrebe i probleme u zajednici i društvu. Međutim, analiza podataka prikupljenih u dvanaest europskih država jasno pokazuje da tradicionalne temeljne (akademske) funkcije nastave i istraživanja jasno dominiraju u akademskoj profesiji, pri čemu je funkcija zalaganja u zajednici ipak još uvijek na margini njezina interesa.
sveučilišni nastavnici, zalaganje u zajednici, radna opterećenost sveučilišnih nastavnika, akademsko zalaganje, političko zalaganje, povezanost akademskih djelatnosti
nije evidentirano
engleski
Academics and Community Engagement
nije evidentirano
academics, community engagement, academics' working overload, academic engagement, political engagement, interconnection of academic functions
nije evidentirano
Podaci o prilogu
53-90.
objavljeno
Podaci o knjizi
Promjene u akademskoj profesiji: odgovor na izazove u društvu?
Ledić, Jasminka
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
2012.
978-953-6104-89-5