Nastava - stavovi učitelja i nastavnika (CROSBI ID 189335)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Peko, Anđelka
hrvatski
Nastava - stavovi učitelja i nastavnika
Traženje nove strategije obrazovanja u Republici Hrvatskoj prisutno je desetljeće. Niz dokumenata zalaže se za napuštanje paradigme poučavanje-učenje te podržavanje drukčijega koncepta nastave. Važno je pozitivno određenje učitelja i nastavnika prema drukčijoj paradigmi nastave utemeljene na novijim teorijama učenja. Istraživanje nastave u osnovnim školama Osijeka i Slavonskog Broda provedeno je s ciljem analize stavova prema nastavi kod učitelja razredne nastave i nastavnika (profesora) predmetne nastave te utvrđivanju postojanja razlika prema nastavi između učitelja i nastavnika (profesora) kao i razlika između mlađih i starijih učitelja i nastavnika. Ispitanici su bili (N=186) učitelji i nastavnici osnovnih škola u Osijeku i Slavonskome Brodu. Dobiveni rezultati ukazuju na postojanje statistički značajne razlike u rezultatima na Upitniku stavova prema nastavi između učitelja razredne nastave i nastavnika predmetne nastave. Rezultati dalje sugeriraju kako učitelji i nastavnici s više radnog staža češće drže da je postojeći pristup nastavi primjeren i da nema potrebe što mijenjati. Sukladno navedenome potrebno je učitelje i nastavnike uključiti u različite vidove cjeloživotne izobrazbe kako bi prihvatili izazov izgrađivanja drukčije koncepcije nastave.
nastava; stavovi nastavnika; stavovi učitelja
nije evidentirano
engleski
Teaching - Teachers' Attitudes
nije evidentirano
teaching; teachers' attitudes; teaching concepts
nije evidentirano