Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 611418

Osnaživanje uloge budućih odgajatelja u očuvanju mentalnog zdravlja predškolske djece: promjene studijskog programa


Tatalović Vorkapić, Sanja; Vlah, Nataša; Vujičić, Lidija
Osnaživanje uloge budućih odgajatelja u očuvanju mentalnog zdravlja predškolske djece: promjene studijskog programa // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 2 (2012), 28; 130-144 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopcenje, znanstveni)


Naslov
Osnaživanje uloge budućih odgajatelja u očuvanju mentalnog zdravlja predškolske djece: promjene studijskog programa
(STRENGTHENING FUTURE PRESCHOOL TEACHERS' ROLE IN PRESERVING THE MENTAL HEALTH OF PRESCHOOOL CHILDREN: CURRENT CHANGES IN THE STUDY PROGRAM)

Autori
Tatalović Vorkapić, Sanja ; Vlah, Nataša ; Vujičić, Lidija

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-409X55) 2 (2012), 28; 130-144

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopcenje, znanstveni

Ključne riječi
Očuvanje mentalnog zdravlja djece; razvojna psihopatologija; studijski program; uloga odgajatelja
(Developmental psychopathology; preschool teachers' role; preserving mental health of preschool children; study program)

Sažetak
Osnovni cilj unaprjeđenja studijskih programa je nastojanje da se osigura razvoj svih onih kompetencija koje su potrebne za adekvatno profesionalno djelovanje i razvoj. Studijski program Ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja Učiteljskog fakulteta u Rijeci uključuje izborni kolegij Razvojna psihopatologija, a prvi put se izvodio u akademskoj 2010./2011. godini. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati stavove budućih odgajatelja o njihovoj ulozi u očuvanje mentalnog zdravlja djece te o svrsishodnosti odslušanog kolegija u tom kontekstu. U istraživanju je sudjelovalo 32 studenta (2 muškog i 30 ženskog spola) prosječne dobi od 22 godine. Primijenjena je anketa od 15 pitanja zatvorenog tipa. Anketa je bila dobrovoljna, anonimna, a popunjavanje je trajalo 5 minuta. Rezultati ankete su potvrdili hipotezu o korisnosti i adekvatnosti novog kolegija pri oblikovanju kompetencija koje su budućim odgajateljima potrebne za očuvanje mentalnog zdravlja djece. Općenito, sve su procjene visoke i vrlo visoke, što ukazuje na slijedeće: a) da su budući odgajatelji visoko senzibilizirani na svoju preventivnu ulogu po pitanju ranog uočavanja i prepoznavanja rizičnih ponašanja kod djece predškolske dobi ; b) da smatraju da su njihove kompetencije pri očuvanju mentalnog zdravlja djece osnažene ; c) te da im je u tome značajno pomogao upravo kolegij Razvojne psihopatologije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Sveučilište u Rijeci

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Meteorological and Geoastrophysical Abstracts
  • EBSCO